Min Nibe F 730 ger ingen värme. Vi sitter med vantar och filtar. Men vi inser att det är iskallt så vi rör oss istället för hålla värmen.
Jagser bars ett felmeddelande kompressor larm 32....
Är det något jag kan göra själv. De kommer inte förräns imorgon bitti. Det är så kallt.
Tack snälla om någon vet något om detta fel. Vattnet är kallt och golvvärmen är iskall.
 
Annicaekdahl Annicaekdahl skrev:
Min Nibe F 730 ger ingen värme. Vi sitter med vantar och filtar. Men vi inser att det är iskallt så vi rör oss istället för hålla värmen.
Jagser bars ett felmeddelande kompressor larm 32....
Är det något jag kan göra själv. De kommer inte förräns imorgon bitti. Det är så kallt.
Tack snälla om någon vet något om detta fel. Vattnet är kallt och golvvärmen är iskall.
Har du provat att slå över brytaren frin "I" till varnings triangel symbolen? Gör du det kör du den i ett nödläge och den värmer då huset med sin inbyggda elpatron istället.
 
https://www.nibe.eu/sv-se/support/larmkoder
Matar man in larmkod "32" ger det följande svar:
"Givarfel: BS1 lufthastighetsgivare.
Värmepumpen har ingen kontakt med lufthastighetsgivaren. Värmepumpen övergår till larmdrift vilket kan innebära reducering av komfort.
Välj hjälpdrift och kontakta din installatör."
 
H hablam skrev:
Har du provat att slå över brytaren frin "I" till varnings triangel symbolen? Gör du det kör du den i ett nödläge och den värmer då huset med sin inbyggda elpatron istället.
Ska prova. Aha, hade ingen aning. Hade varit skönt till imorgon iallafall.
 
Annicaekdahl Annicaekdahl skrev:
Ska prova. Aha, hade ingen aning. Hade varit skönt till imorgon iallafall.
Ja, det är tanken med den. Att man ska kunna kör den i nödläge. Såhär ser den ut.
Dra över den fin "I" till triangeln så borde du få lite värme iallafall tills nån kan komma och kolla på din värmepump.
Kontrollpanel med knappar, grön ljuslist, texten F730, troligen i ett flygplan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.