Hej experter!

Jag bygger ut huset och behöver liggande panel för nya delen. Glipa i nya panelen är lite smalare än vad befintliga paneler har (se bifogad bild).

Övergången mellan gamla och nya delen (och därför övergången från gammalt till nytt panel) kommer täckas med en täckbräda.

Blir det bra eller sådär? Det blir såklart bättre om panelen är 100% lika...men undrar hur mycket sämre det kommer bli. Svårt att säga såklart, men hoppas på lite tips.

Tack på förhand för hjälpen!
 
  • Två träbrädor, en målad svart, andra omålad, ligger på en betongyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pjmh Pjmh skrev:
Hej experter!

Jag bygger ut huset och behöver liggande panel för nya delen. Glipa i nya panelen är lite smalare än vad befintliga paneler har (se bifogad bild).

Övergången mellan gamla och nya delen (och därför övergången från gammalt till nytt panel) kommer täckas med en täckbräda.

Blir det bra eller sådär? Det blir såklart bättre om panelen är 100% lika...men undrar hur mycket sämre det kommer bli. Svårt att säga såklart, men hoppas på lite tips.

Tack på förhand för hjälpen!
Samma på mitt hus. Synkade det ifrån mitten, inget någon mer än jag tänker på.
Satte också en bräda över skarven
 
  • Gilla
Pjmh och 1 till
  • Laddar…
Pjmh Pjmh skrev:
Hej experter!

Jag bygger ut huset och behöver liggande panel för nya delen. Glipa i nya panelen är lite smalare än vad befintliga paneler har (se bifogad bild).

Övergången mellan gamla och nya delen (och därför övergången från gammalt till nytt panel) kommer täckas med en täckbräda.

Blir det bra eller sådär? Det blir såklart bättre om panelen är 100% lika...men undrar hur mycket sämre det kommer bli. Svårt att säga såklart, men hoppas på lite tips.

Tack på förhand för hjälpen!
Det beror helt på hur perfektionistisk du är. Men så länge du inte är ute efter att toitalt dölja utbyggnaden är det nog inga problem. Sätt en täckbrända...

Själv har jag byggt ut med panel från ett timmrat hus från 70-talet - inte alls lika, men på håll tänker man inte på det. Hjälper kanske att jag inte har ngn direkt skarv, utan finns utstick från timmringen mellan.
 
  • Gilla
Pjmh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.