Ser du länken Avancerad forumsökning (OBS! ej Avancerad sökning) på sökresultatsidan?

  • Antal röster
    15
  • Omröstningen stängd .
Vi har gjort förändringar men vi går nu och väntar på att ändringarna ska slå igenoom på Google minin. Av någon konstig anledning tar det jättelång tid (=många timmar) innan sökmotorcachen släpper. /Per
 
Javisst är det det.
 
I motsats till många andra tycker jag att den nya sökfunktionen är en klar förbättring redan i sin nuvarande form. Den tidigare sökfunktionen höll på att driva mig till vansinne. Om det dessutom blir så att man kan avgränsa sökningen till vissa delforum på ett mer intuitivt sätt så börjar vi närma oss nirvana.
 
Nu finns det åter en länk till den avancerade forumsökningen. Länken ligger till höger om sök-knappen på sökresultatsidorna. Anledningen till att vi har placerat länken där, och inte i forumets submeny, är att vi först vill att ni provar den snabbare, och på många andra sätt bättre, Google Mini-sökningen.
 
Finns det några Firefoxanvändare mer än Marléne och jag själv som inte ser "Avancerad forumsökning"?
 
Jag kör också Firefox, och ser inte heller länken som du hänvisar till.
 
Jag kör inte Firefox, men hittar inte någon knapp till den gamla sökfunktionen...
När jag försöker med den nya så kommer inte dom nyaste inläggen upp först, nej jag vidhåller
att det är en försämring!

För övrigt har jag svårt att förstå varför vi som föredrar enkel, okomplicerad funktionalitet, ska behöva vara
hänvisade till "Avancerad Sökfunktion" Fart är inte det viktigaste och dessutom så tar det längre tid nu än förut pga av att det är krångligare...
 
Humulus, Ser du fortfarande inte länken "Avancerad forumsökning" i Internet Explorer? Den ligger till höger om Sök-knappen på sökresultatsidan.
 
Även jag har ingen länk till avancerad sökning...kör IE6, på jobbet.
 
Eller jo....längst ned på sidan inne i dropdown-listan "Hoppa till forum" om man väljer "Sök i forum".
 
Jo, nu har jag lyckats få det att fungera genom att trycka sök och sedan välja avancerad. Dock är det ju en försämring (om än liten) mot förut.
Vad jag inte förstår är varför det blir fel med den nya google sökningen. Det bästa vore väl det "gamla" gränssnittet och sedan möjligen googles sökmotor i bakgrunden (alltså resultatet av sökningen presenteras som förut och blir som förut, men att det möjligen går fortare pga snabbare sökmotor...



Per Eskilsson skrev:
Humulus, Ser du fortfarande inte länken "Avancerad forumsökning" i Internet Explorer? Den ligger till höger om Sök-knappen på sökresultatsidan.
 
Den gamla finns kvar för mig nu när jag är i ett specifikt forum, tack för det!
Jag begriper dock inte hur jag ska hitta trådar jag skrivit i på ett enkelt sätt, nu måte jag ut till huvudsidan, söka på något i den nya sökfunktionen, välja avancerad sökning och där skriva in mitt eget användarnamn. Önskar att det fanns en snabblänk för detta, eller kommer alltid mina egna trådar med i "bevakade ämnen"?
/Tobben
 
Då går du in i din egen profil, t ex genom att klicka på rusticola här till vänster i ett inlägg. Då kommer det upp alternativ att titta på fler inlägg från dig själv.
 
Nu funkar datumsorteringen i sökfunktionen. :)
 
Nu funkar sökfunktionen så att alla kan se länken till den avancerade forumsökningen. Länken syns till höger om sök-knappen på sökresultatsidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.