Nissens Nissens skrev:
Ja, att ständigt ventilera påhittade ”problem” är ett märkligt fenomen.
Berätta, vilka är påhittade enligt ditt sätt att se det?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Aktiekursen återspeglar förstås marknadens förväntningar. De verkar m.a.o. inte vara på topp.
Näpp, och det har sina skäl.
R RoAd skrev:
Men vi kan släppa kursen, den är inte on topic och var det inte heller när du började tjata om den tidigare :)
Den dagen du slutar tjata om de otroooliga riskerna med proprietära system möjligen - vilket antagligen aldrig kommer att hända… 😊
 
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Berätta, vilka är påhittade enligt ditt sätt att se det?
Problem som inte finns är påhittade. Risker kan finnas och de kan vara olika stora. Att måla upp små risker till att vara befintliga problem är rätt märkligt.

Men du tycker väl inte det, och jag är inte intresserad av att diskutera sånt trams.
 
F
Alfredo Alfredo skrev:
Så här svarar Konsumentverket på en liknande fråga.

[bild]
Nu verkar konsumentverket svara i allmänna termer och då har dom i sådana fall inte koll.
 
R
Nissens Nissens skrev:
Näpp, och det har sina skäl.
Förlåt, men sedan när sätts inte ett publikt aktiebolags värde av marknaden? Om fler var lika övertygade som dig om Plejds strålande framtid skulle förstås inte kursen sjunka, det fattar ju vilken imbecill som helst.

Nissens Nissens skrev:
Den dagen du slutar tjata om de otroooliga riskerna med proprietära system möjligen - vilket antagligen aldrig kommer att hända… 😊
Nu är du oärlig igen. Jag har aldrig skrivit något om "otroooliga" risker. Jag har sakligt redovisat för riskerna med ett proprietärt system. Hur stor de riskerna är för varje individ är ju upp till dem att avgöra.

Vissa kanske inte tycker att det är supertråkigt att byta ett gäng pluggar i framtiden (kanske t.o.m. fuskar lite och gör det själv) medans andra kanske tycker att det är katastrof att behöva ta in en elektriker och göra om hela den installation som gjordes vid husbygget.

Jag tycker bara att man bör belysa de risker (vi kan kalla dem det om du tycker det är bättre) som finns, inte sopa dem under mattan som du gör.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 2 till
  • Laddar…
F
R RoAd skrev:
Som sagt, mitt system "bara fungerar" det också. Utan någon risk för att det inte ska gå att reparera eller utöka det i framtiden.

Nu kan jag förvisso inte längre skryta med att inte ha rört det alls sedan i Juni för jag lade till ett par sensorer i helgen som ska hindra nattsläckning om någon är vaken. Det tog sammanlagt ca 10 minuter från att jag packade upp sensorerna tills de var aktiva i systemet och gjorde det jag ville.


Aktien har gått ner 66% på två år. Det har jag från säker källa (dig) fått förklarat är det bästa sättet att se hur bra ett system är. Plejd ligger m.a.o. riktigt illa till.

Nej.
Det kanske tog dig 10 minuter. Jag, som hatar sånt pillande och bara vill ha en ”Iphone” som bara fungerar utan att jag behöver förstå hur hade troligtvis eldat upp skiten i ren frustration.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Problem som inte finns är påhittade. Risker kan finnas och de kan vara olika stora. Att måla upp små risker till att vara befintliga problem är rätt märkligt.

Men du tycker väl inte det, och jag är inte intresserad av att diskutera sånt trams.
Märkligt vi tramsar?
Du presenterar fakta?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Förlåt, men sedan när sätts inte ett publikt aktiebolags värde av marknaden? Om fler var lika övertygade som dig om Plejds strålande framtid skulle förstås inte kursen sjunka, det fattar ju vilken imbecill som helst.


Nu är du oärlig igen. Jag har aldrig skrivit något om "otroooliga" risker. Jag har sakligt redovisat för riskerna med ett proprietärt system. Hur stor de riskerna är för varje individ är ju upp till dem att avgöra.
Nja, du har målat upp det som ett problem många gånger, vilket det alltså inte är.
R RoAd skrev:
Vissa kanske inte tycker att det är supertråkigt att byta ett gäng pluggar i framtiden (kanske t.o.m. fuskar lite och gör det själv) medans andra kanske tycker att det är katastrof att behöva ta in en elektriker och göra om hela den installation som gjordes vid husbygget.
Som sagts tidigare det är inte så att systemet slutar fungera om företaget Plejd försvinner.
Så, risken för att det du ser som ett problem inträffar är oerhört liten.
R RoAd skrev:
Jag tycker bara att man bör belysa de risker (vi kan kalla dem det om du tycker det är bättre) som finns, inte sopa dem under mattan som du gör.
Belysa dem? Du har tjatat om detta i det oändliga. Och jag sopar inget under mattan, jag har en mer realistisk syn på det helt enkelt.
 
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Märkligt vi tramsar?
Du presenterar fakta?
Vad är det du tramsar om nu?
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad är det du tramsar om nu?
Vet du inte vad du svarar på?

Du behöver inte försvara Plejd, men du får så klart. Du kan dock inte förvänta dig att andra ska tycka som dig, för alla har rätt till subjektivt tyckande, eller hur?

Du ser Plejdhatare, folk som tramsar, och allt detta medans du presenterar fakta eller iaf din syn på verkligheten..
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
R
F fsn skrev:
Det kanske tog dig 10 minuter. Jag, som hatar sånt pillande och bara vill ha en ”Iphone” som bara fungerar utan att jag behöver förstå hur hade troligtvis eldat upp skiten i ren frustration.
Fast du kan väl inte bara köpa en plejd och kasta in den i rummet du vill ha den i heller? Någon form av konfiguration måste väl ändå göras då också?

Ibland låter det som om "det bara funkar" dras lite väl långt :)

Men i ärlighetens namn verkar det ju inte ens som det jag gjorde går att göra i Plejd.

Nissens Nissens skrev:
Nja, du har målat upp det som ett problem många gånger, vilket det alltså inte är.
Ok, du menar så.

Men nej, jag har inte uppfunnit "aktiekurs" som mått på hur bra ett system är, det var du som gjorde (när den gick bra). Jag har bara gjort en "tillbakakaka" på den. :)

Nissens Nissens skrev:
Som sagts tidigare det är inte så att systemet slutar fungera om företaget Plejd försvinner.
Så, risken för att det du ser som ett problem inträffar är oerhört liten.
Det har jag inte heller påstått. Men att inte längre kunna ersätta en trasig enhet eller lägga till en ny känns inte heller bra. Jag undviker som sagt sådana system och det är väl bra att potentiella köpare i.a.f. vet om det?

Jag håller inte med om att risken är "oerhört liten". Det hände som sagt Sonos-kunder för några år sedan.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 3 till
  • Laddar…
Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Vet du inte vad du svarar på?
Eftersom du inte skrev vad du menade så är det inte lätt för någon att förstå.
FredrikR FredrikR skrev:
Du behöver inte försvara Plejd, men du får så klart. Du kan dock inte förvänta dig att andra ska tycka som dig, för alla har rätt till subjektivt tyckande, eller hur?
Jag har ingen anledning att försvara Plejd, men lägger gärna upp min uppfattning om Plejd som användare och fakta kring rena felaktigheter som vissa sprider.
FredrikR FredrikR skrev:
Du ser Plejdhatare, folk som tramsar, och allt detta medans du presenterar fakta eller iaf din syn på verkligheten..
Det säger du?
Ja, för de som stuckit in näsan här och trott att detta är en tråd för de som använder Plejd har det varit ett bryskt uppvaknande. Flera drog härifrån direkt.

När jag säger att jag är nöjd med Plejd och andra då säger att ”det är du inte alls” så blir det tramsigt.
 
F fsn skrev:
Nu verkar konsumentverket svara i allmänna termer och då har dom i sådana fall inte koll.
Jag är fullt öppen för att Konsumentverket kan sakna koll kring detta, men om du menar att något "tvingar" Plejd att hålla reservdelar och att fortsätta driva sin molntjänst, får du gärna förklara lite bättre på vilket sätt de är tvingade än att bara svara "EU".
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Storsockret Storsockret skrev:
Är det verkligen att du är nöjd som har ifrågasatts (känns ju inte som att någon borde kunna missat det vid det här laget), eller den tekniska lösningen i sig?
Det är en lösning som är simpel, men gör jobbet.

Det är det som skiljer hobbyisterna från oss som vill ha det enkelt och funktionellt.

Är man hobbyist så kan man fila länge på att förfina sina automationer, men de flesta människor är inte intresserade av det.
 
Storsockret
D djac skrev:
Denna dök osökt upp, passar den inte perfekt?

[media]
Det roligaste är ju dock att det är jag som laddat upp den där videon en gång i tiden 😂
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.