Hej,

Jag har monterat innerdörr och har nu en fundering.

Glappet mellan gammalt foder och dörrkarm är cirka 10cm.
Jag vill helst inte ha ett så brett foder. Kan man lösa det på annat sätt?
Exempelvis att sätta någon tunn, vit, 3mm board under som täcker hela 10cm och sen sätta ett smalare foder ovanpå?

Dörrkarmen är i liv med väggen.
 
  • Vit dörrkarm, spricka i väggen, märkt med röd pil, "10cm" text, inomhusmiljö, skyddsplast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Emil karlsson 77 Emil karlsson 77 skrev:
Hej,

Jag har monterat innerdörr och har nu en fundering.

Glappet mellan gammalt foder och dörrkarm är cirka 10cm.
Jag vill helst inte ha ett så brett foder. Kan man lösa det på annat sätt?
Exempelvis att sätta någon tunn, vit, 3mm board under som täcker hela 10cm och sen sätta ett smalare foder ovanpå?

Dörrkarmen är i liv med väggen.
Du skär bort de skitet fodret inte täcker, spacklar, slipar och målar sen skjuter du dit fodret
 
L Lechuza skrev:
Du skär bort de skitet fodret inte täcker, spacklar, slipar och målar sen skjuter du dit fodret
Det är helt nymålat sen vi köpte huset och känns lite jobbigt att måla om hela väggen för detta.. har liknande problem på andra ställen.
 
Emil karlsson 77 Emil karlsson 77 skrev:
Det är helt nymålat sen vi köpte huset och känns lite jobbigt att måla om hela väggen för detta.. har liknande problem på andra ställen.
Problemet har ju uppstått för att du använt för små dörrkarmar.
En lösning kan vara att vara att du sätter en figursågad list i tomrummet mellan gamla och nya karmen och kör lite snickerispackel och färg på det och sätter tillbaka listerna där de satt.
 
  • Gilla
Emil karlsson 77
  • Laddar…
Ett annat alternativ är att du kör dubbla foder. Först Ett foder runt nya karmen, sedan ett klackfoder utanpå det fösta. På så sätt luras ögat ivf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.