Har efter bara en vecka fått läckage i min nya dusch. Har LKs rör i rör system med väggdosan Uni och PAL rör. När jag drog i röret, gick kopplingen som jag drog i loss. Röret fick jag ut, men ser det som omöjligt att få i ett nytt rör och koppling. Men enligt LK ska det gå. Röret är under 3 m och har bara två svaga böjar. Krävs det speciella verktyg?
 
Du måste trä i det nya röret samtidigt som den gamla dras ut med hjälp av en skarv för detta ändamålet. Nu är det kört om du dragit ut det gamla redan.
 
Lk utbytesnippel är det du skulle använt
 
Du kan försöka damsuga in en tunn lina med en papperstuss på i änden. som du sedan byter ut genom att dra in en kraftigare lina som du sen använder för att dra in ett nytt pexrör med hjälp av lk verktyget utbytesnippel.
Kommer bli svårt men kan vara värt att testa istället för att öppna upp väggen
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
wildeside
Trä i en dragfjäder som elektrikerna använder genom skyddsröret och pal röret gör ett stopp på dragdjädern i slutet av pal röret och tejpa övergången mellan pal röret och dragfjädern så att du inte har någon kant som kan fastna.
 
Jag tänkte mer på hur jag ska få in kopplingen i väggdosan igen. Jag fick ut kopplingen, men mest för att röret släppte från koppling. Tänkte köra med en wire för att dra i ett nytt rör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.