Hej,

Verkar vara mycket luft i fördelaren (alternativt i slingorna, men har förstått att det är jobbigare att lufta dem kontra enbart fördelaren, så tänkte börja med fördelaren). Tror det är en Uponor Vario Plus. Google ger mig inte mycket.

Så, hur luftar man den här fördelaren? :) Och vad bör jag tänka på? Ha Niben avstängd antar jag? Antar att jag även bör lufta värmepumpen (F730)?
 
  • En bild av en golvvärmefördelare med flera kopplade rör och termostater i ett skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har samma fråga men hittar inget bra svar, hur gick det för dig @AFMIH?

 
Jag hittade samma sida, bara att vrida på den vita ventilen med slangen monterad så gick luftningen bra,
 
P Panelmannen skrev:
Jag hittade samma sida, bara att vrida på den vita ventilen med slangen monterad så gick luftningen bra,
Ledsen för sent svar, men du verkar ju ha löst det. :) Jag luftade genom att skruva på den vita ringen som slangen sitter monterad på. Samtidigt som jag öppnade ventilen så fyllde sambon på lite, lite vatten i FLVP för att trycka ut ev. luft (enligt Uponor bör man göra detta för att undvika att luft istället sugs in i slangen).

Hur gjorde du? Stängde du av pumpen, eller inte? Fick du ut någon luft? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.