N Niq skrev:
I Ikea restaurangen. Månne dom är med white guide eller var det red ❓ kommer inte ihåg vilken av alla restaurangguider man skulle följa nu när man inte får gula sidorna hemlevererad.
Jag har den i svarta listan
 
  • Haha
djanlov och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
I Ikea restaurangen. Månne dom är med white guide eller var det red ❓ kommer inte ihåg vilken av alla restaurangguider man skulle följa nu när man inte får gula sidorna hemlevererad.
Det är svårt nu mera! Tror jag såg IKEA:s restauranger på nätet, i nån guide som hette Nationell Mat Idag. De gav 5 stjärnor (eller en sorts konstiga små solar) eftersom maten var god och Ingvar Kamprad hade de rätta värderingarna, må han vila i frid. Låter tjusigt.
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
N Niq skrev:
Släpp lös dom i skidbacken så kan dom jaga sina egna dvärgar. Det aktiverar dom också så dom sover gott sedan
Måste man inte hålla sin balrog kopplad på allmän plats? Vad kör ni för att plocka upp efter era förresten? Jag brukar köra 125 liters extra kraftig sopsäck på rulle. Tycker det funkar.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Måste man inte hålla sin balrog kopplad på allmän plats?
Jag tror inte att de överhuvudtaget får hållas kopplade, och på det här forumet är vi väl alla djurvänner?
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag har den i svarta listan
Är den bättre än däckguiden ❓
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Måste man inte hålla sin balrog kopplad på allmän plats? Vad kör ni för att plocka upp efter era förresten? Jag brukar köra 125 liters extra kraftig sopsäck på rulle. Tycker det funkar.
Nog måste man väl få släppa dom lösa och springa av sig lite. Man lär dom ju förstås att förbränna allt efter sig så behöver man inte plocka upp något. Mycket miljövänligare än plast
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Är den bättre än däckguiden ❓
alla sunkhak är listade
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Slit er ifrån Den Gyllene Långburken nu och hjälp till, vad är det som brummar i proppskåpet, och varför går säkringarna, jag har ju isolerat kabeländarna med tejp?
[länk]
Äh ersätt dom med spik håller mycket bättre
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Äh ersätt dom med spik håller mycket bättre
Jag ska nog inte skriva det, då blir överste nästan-elektriker upprörd. Jag tänkte snarare föreslå en skapelse ihoplödd av en gammal 50-öring (koppar, du vet), en halv jordfläta från en Volvo 240, och som isolator en arm av en Lisa Larsson-figur som nån av ungarna tappade i golvet. Verkar lite mer seriöst, va?
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
en halv jordfläta från en Volvo 240
Nu trollar du igen! Alla vet att alla 240-jordflätor har rostat upp sedan länge. Nä den typen av råd kan du ge på Flashbuch! För övrigt har vi 230 Volt i Sverige!
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu trollar du igen! Alla vet att alla 240-jordflätor har rostat upp sedan länge. Nä den typen av råd kan du ge på Flashbuch! För övrigt har vi 230 Volt i Sverige!
Jag har ju sagt att de är jätteelaka på Flushbäck, de har bannat mig efter att jag kallade Ch*ng Fr*ck och J*mm*e Åk*sson för dödsknarkarcenterpartister. I en tråd som handlade om L*sse B*rghagen 😳. Inte så bra, med facit i hand.

Men för att återgå till jordflätan, du tror inte det funkar alltså? Hmm...min älskade har vunnit några Ernst-handdukar på Postkodlotteriet, de är gjorda av ett material som känns konstigt, eventuellt elektriskt ledande. Om jag klipper remsor av handdukarna, och löder ihop med 50-öringen, vad tror du om det då?
 
  • Gilla
Zsam och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Om jag klipper remsor av handdukarna, och löder ihop med 50-öringen, vad tror du om det då?
Det borde funka men du pratar om behörighetskrävande installationsarbete. Ska du inte ringa en elektriker i stället innan proppskåpet exploderar? Tänk på att bränt barn luktar illa.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
För övrigt har vi 230 Volt i Sverige!
De flesta 240 har 12V.
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det borde funka men du pratar om behörighetskrävande installationsarbete. Ska du inte ringa en elektriker i stället innan proppskåpet exploderar? Tänk på att bränt barn luktar illa.
Elektriker!? Jag ringer väl Ernst direkt!? Är väl bättre att han blir lite svedd i kanten än att jag blir det?
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.