Hej!

Är det någon som har erfarenhet av företaget Rit- och bygglovshjälpen i Stockholm. Är dom bra, levererar dom, håller dom tiden?

Andreas
 
Jag reagerar alltid när ett företag inte vågar lämna ut ett enda namn i företaget på sin internetsida. Man vill också gärna lätt se att det existerar en styrelse etc utan att behöva gå vidare till något företagsregister (som jag inte gjort). Man refererar till väldigt många projekt ... som inte är identifierbara.
Vi på rit & bygglovshjälpen har tillsammans över 50 års erfarenhet inom byggbranschen.
Det låter ju imponerande men hur många 'huvuden' gäller det egentligen? Företaget har dessutom endast ett mobiltelefonnummer så det ser nästan ut som om det är ett litet företag på fickan ...

Det skall bli intressant att se om Andreas får något svar härinne!
 
Nu vet jag inget om just detta fallet.
Men jag vet av erfarenhet att många anställda arkitetker och byggnadsingenjörer kör lite vid sidan om och drar in lite extrakulor med egen liten firma.
Detta i synnerhet de som är anställda av större firmor där små villabyggen och tillbyggen inte konkurrerar med den egna storskaliga verksamheten.
Bara ett tips att det inte behöver vara kass för att de vill hålla låg profil.

Mvh
 
Andreas1974:
Har du haft kontakt med dem? Eller blev det några andra?
Vi funderar också på att anlita dem.
 
Hej,
jo vi har kontaktat dom och träffats. De håller på att ta fram handlingar till oss nu och vi har fått en riktig och seriös offert. Vår (lekmanna)bedömning är att de är professionella och mycket kunniga. Vi kommer att få resultat om några veckor och ser mycket fram emot det.
 
Andreas1974

Hur har det gått för er?Jätenyfiken :)
 
Vi är nöjda med båda kvalitet och pris. Han kör själv så det kan ta lite tid. Men han ger alltid bra svar på frågor och ställer upp och svarar. Vi kan rekomendera han.
 
Andreas749:

Vad har han hjälpt er med?Nytt,utbyggnad?
 
chessen skrev:
Andreas749:

Vad har han hjälpt er med?Nytt,utbyggnad?
Blev ritningarna bra??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.