Jag har, tyvärr, Verisure larmsystem och behöver byta batterier i magnetbrytarna vid dörrarna.
Har gjort det för nåt år sen men kommer inte ihåg vad jag beställde. Tyvärr levererade de fel så jag fick sätta in egna. Dessutom är de snordyra!
Var det AA eller AAA?
 
Om det är samma som till våra dörr/fönstersensorer med vibrationsdetektion i tillägg till bara enkel magnetbrytare så är det litiumbatterier CR123A 3V som gäller. Verisure skickar dessa gratis till oss när enheten larmar för lågt batteri.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Om det är samma som till våra dörr/fönstersensorer med vibrationsdetektion i tillägg till bara enkel magnetbrytare så är det litiumbatterier CR123A 3V som gäller. Verisure skickar dessa gratis till oss när enheten larmar för lågt batteri.
Hmmm ok får logga in och kolla. Sist betalde jag 180 kr styck! Och blev ändå fel storlek...
 
Det var dyrt om det är CR123A, kostar 60-70 spänn stycket på tex Kjell&co.

Men kolla vad det ska vara för batterier du kanske har en annan modell än mina.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Det var dyrt om det är CR123A, kostar 60-70 spänn stycket på tex Kjell&co.

Men kolla vad det ska vara för batterier du kanske har en annan modell än mina.
Tack, det behövs inte. Det syns på deras hemsida vilka batterier som behövs.
 
N
Även jag har Verisure och väntar man ett par dagar brukar de skicka batterierna kostnadsfritt. De skrev att de ”månade om min trygghet”.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Nu var det inte dörrmagneterna utan röstenheten men... Jag hänvisade till orättvisan att andra får gratis @newbee så jag skrev helt enkelt att "visst skickar ni nu ett par?"
Enligt mitt svar från Verisure så är det ett försök att minska miljöpåverkan och få nöjdare kunder men den var annars på paus då de behövde ändra saker som inte fungerade tillfredsställande, typ!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.