Hej!

Anlitade Bygglovstjänst för att hjälpa mig framställa handlingar till kommunen, pratade med någon som heter Roman. Nu fick vi väldigt många kommentarer tillbaka från kommun och nu svarar inte han och dukar mig. Fakturan är redan betalad och pengarna är borta. Har något erfarenhet av detta och hur man går tillväga för att få pengarna tillbaka?

Har redan anlitat ett annat företag som ska hjälpa mig med detta, men de blev mycket dyrare än förväntat tyvärr.

Hoppas jag kan få några bra svar, tack!
 
  • Ledsen
splinter
  • Laddar…
H
Soheil73 Soheil73 skrev:
Hej!

Anlitade Bygglovstjänst för att hjälpa mig framställa handlingar till kommunen, pratade med någon som heter Roman. Nu fick vi väldigt många kommentarer tillbaka från kommun och nu svarar inte han och dukar mig. Fakturan är redan betalad och pengarna är borta. Har något erfarenhet av detta och hur man går tillväga för att få pengarna tillbaka?

Har redan anlitat ett annat företag som ska hjälpa mig med detta, men de blev mycket dyrare än förväntat tyvärr.

Hoppas jag kan få några bra svar, tack!
Ta kontakt med Hallo Konsument, de kan säkert ge dig råd. Kanske känner de till detta företag också.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Eller kommunens konsumentvägledare, om det finns en sån.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Om det gäller vanliga bygglovsritningar så ordnar Jag dessa gratis eftersom Du råkat så illa ut.
 
Hej, jag har också fastnat i en tvist med dom. Bygglovstjänst och Struktia har samma ägare, det har kostat mig 760.000 kr extra för att bygg mitt hus tack vare dom. Nu kan jag inte få tag i XXX XXX, som sålde denna tjänst till mig och lovade massa. En skurk i mina ögon
 
Redigerat av moderator:
  • Ledsen
splinter och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.