Köpt kåk där duschblandaren saknar vissa delar i temperaturregleringen.
Finns ingen synlig info om fabrikat.
Bredden 30 cm.

Måste ha tempreglering p g a besökande barnbarn. Vill inte byta ut än för badrummet skall helrenoveras till våren, och vet inte hur det skall se ut ännu.

Tack på förhand för tips!

Bagtjesen
 
  • En termostatventil för element, monterad på en vägg med blommönster, inomhus, reflekterande ytor, skruvar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Bildgooglade lite halvseriöst, hittar ingen liknande.

Går det att tvångsställa temperaturen på typ 37 grader så går det ju att använda den?
Vad är det för delar som saknas?
 
Mats-S Mats-S skrev:
Bildgooglade lite halvseriöst, hittar ingen liknande.

Går det att tvångsställa temperaturen på typ 37 grader så går det ju att använda den?
Vad är det för delar som saknas?
Har försökt tvångsställa, men det går inte.
Vet inte riktigt vad som fattas men, en knapp och troligen en fjäder, för att få till det.

Hoppas att det går att se hålet för den avlånga knappen som är rundat utåt yttranden på vredet.
 
H
B Bagtjesen skrev:
Köpt kåk där duschblandaren saknar vissa delar i temperaturregleringen.
Finns ingen synlig info om fabrikat.
Bredden 30 cm.

Måste ha tempreglering p g a besökande barnbarn. Vill inte byta ut än för badrummet skall helrenoveras till våren, och vet inte hur det skall se ut ännu.

Tack på förhand för tips!

Bagtjesen
Slicka bilden till FM Mattsson, Mora, Grohe osv. Tycker att modellen liknar FM Mattsson men jag kan ha fel.
 
Inte funderat på tex Biltemablandare för en femhundring, om den bara ska gå nåt år?
Delarna brukar vara dyra.
 
H HEM2121 skrev:
Slicka bilden till FM Mattsson, Mora, Grohe osv. Tycker att modellen liknar FM Mattsson men jag kan ha fel.
Tack skall kolla upp.
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
H
B Bagtjesen skrev:
Tack skall kolla upp.
Ibland om man har tur sitter det personer där som har arbetat där de senaste 100 åren och har stenkoll på vilka modeller de har haft tidigare och t.o.m. vilka modeller konkurrenterna har haft.
Hans Grohe och Grohe är 2 olika företag, har för mig att det var 2 kusiner som delade på sig.
Tapwell finns ju också. Lycka till!
 
Redigerat:
  • Gilla
Bagtjesen
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Ibland om man har tur sitter det personer där som har arbetat där de senaste 100 åren och har stenkoll på vilka modeller de har haft tidigare och t.o.m. vilka modeller konkurrenterna har haft.
Hans Grohe och Grohe är 2 olika företag, har för mig att det var 2 kusiner som delade på sig.
Tapwell finns ju också. Lycka till!
Jag hade även en annan fråga om toalettstolen i samma badrum, och där fick jag förslag om Hafa och serien Ocean/Kioto från runt 2002-2003. Det stämde då även med handfatet där det verkligen också står Hafa. Hittade bilder på två av deras blandare från den tiden som ser väldigt lika ut men jag kan inte avgöra vilken. Det har troligtvis ingen större betydelse för reservdelarna är troligen de samma.
Har skickat bilder till Hafa för identifikation. Så problemet är snart löst!
Tack för alla förslagen!

Bagtjesen
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.