Hej,

flyttade in i en 70-tals villa för ca ett år sedan. Besiktning utfördes och inga anmärkningar gällande fukt eller liknande gjordes.

Varken vi eller folk som kommer hit (vi frågar ALLA) märker av någon doft som skulle tyda på mögel, dock vet jag att mögel kan finnas utan att lukta.

Det konstiga är att fläckarna dyker enbart upp på möbler (skåp/lådor med något plastigt överdrag samt barnstol…) från Ikea och det kvittar om det är badrum, kök eller sovrum/vardagsrum.
Är det mögel eller vad kan det annars bero på?

Vi har en luftfuktighet på mellan som pendlar mellan 40-50%.
Närbild på två vita, texturerade lister eller hyllplan med skuggor och ljuseffekter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett vikt och använt pappersservett eller hushållspapper med smuts och veck. Vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metall gångjärn på vit dörr, delvis öppnad, med skruvar, vit vägg bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Missfärgad yta, möjligt mögel eller smuts, behöver rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Byggis15 skrev:
Hej,

flyttade in i en 70-tals villa för ca ett år sedan. Besiktning utfördes och inga anmärkningar gällande fukt eller liknande gjordes.

Varken vi eller folk som kommer hit (vi frågar ALLA) märker av någon doft som skulle tyda på mögel, dock vet jag att mögel kan finnas utan att lukta.

Det konstiga är att fläckarna dyker enbart upp på möbler (skåp/lådor med något plastigt överdrag samt barnstol…) från Ikea och det kvittar om det är badrum, kök eller sovrum/vardagsrum.
Är det mögel eller vad kan det annars bero på?

Vi har en luftfuktighet på mellan som pendlar mellan 40-50%.
[bild][bild][bild][bild]
Jag tycker mer det ser ut som sot. Tänder ni mycket ljus eller eldar i öppen spis?
 
Ser ut som häxsot, inte alls kopplat till mögel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.