Hej !

kommentarer till planlösningen önskas.
har ej fått ut badkar än på toalett samt funderar på en vedspis i köket, eventuellt i hörnet.
Går det att kombinera med en vedeldad bastu och bygga en 2 pipors skorsten men placering i bastu stämmer inte.
tar tacksamt emot förslag på placering av vedspis samt kaminplacering i bastu.
även kommentarar i övrigt är jag tacksam för

MVH
Tracker
 
Tolkar jag det rätt angående trappstegen... från köket till föräldrasovrum, upp två trappsteg, ner två, upp två och sist ner två trappsteg?
 
japp 30 centimeter nivåskillnad, kan tyckas lite onödigt men gör så mycket på totala intrycket
 
Trappstegen mellan köket och toalett/sovrum kommer inte att bli godkända ur handikappsynpunkt. Toalett, sovmöjlighet och kök måste vara tillgängliga för rullstol.

Huset har mycket ytterväggsyta och extremt mycket fönster. Det blir dyrt, både att bygga och att värma upp.

Den långa smala klädkammaren skulle jag byta ut mot en garderobsvägg istället. Det kommer att bli knöligt att få in och utsaker ur ett så smalt rum. (För jag antar att det ska vara hyllor eller klädhängare där inne.)

Jag skulle nog göra om hallen och sovrummen uppe till höger också så att de sneda väggarna försvinner och halen blir mindre.

Bordtsett från det så ser det rätt coolt och mysigt ut :).
 
tnx pinebar
fönsterytan blir stor men har funderingar på fasta fönster 2 st 2-glasfönster.
tänkte bygga med lammiblock som är betong med frigolitkärna och sätta ett 2-glasfönster i yttre resp inre betongväggen
trappstegen hoppas jag att jag kan få igenom för det är bara att montera en plyfa som ramp istället för stegen om olyckan skulle vara framme (30 cm höjdskillnad på 2,4 m borde vara ok)
värre är det kanske med toaletten då.
har du ngt förslag på hallen och de 2 sovrummen, får inte till det riktigt där. eventuellt blir det bara 1 rum där.

MVH
Tracker
 
Så här kanske?
 
  • untitled.JPG
med detta förslag så blev hallen 7.7 m2 istället för 6.4 m2
 
Du kan ju labba med bredden på den kanske.
Mitt syfte var att slippa de sneda väggarna i sovrummen och få en mer kvadratisk klädkammare. Funderar du på att bra ha ett rum där så kan ju hallen bli kortare också.
 
jaa det är det som är frågan, för våran del räcker det med ett rum men man måste se framåt vid försäljning / arv så man inte bygger bort möjligheterna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.