É
Jag har en ”Carat Oljefärg” vattenspädbar som jag ska måla råspont undersida tak/takfot med. Det ska vara minst 10 grader står det om färgen vilket verkar dröja innan det blir här i Stockholm igen.

Vad händer om man målar ett lager ändå? Vid säg 5-7 grader. Kommer det bara ta lång tid att torka eller riskerar man att det flagnar eller liknande? Eftersom det är råspont undersida så kommer det inte utsättas för regn. Möjligtvis för frost om det tar en hel vecka att torka.

Andra lagret skulle jag kunna tar i vår om det spelar roll.
 
É ÉlPon skrev:
Jag har en ”Carat Oljefärg” vattenspädbar som jag ska måla råspont undersida tak/takfot med. Det ska vara minst 10 grader står det om färgen vilket verkar dröja innan det blir här i Stockholm igen.

Vad händer om man målar ett lager ändå? Vid säg 5-7 grader. Kommer det bara ta lång tid att torka eller riskerar man att det flagnar eller liknande? Eftersom det är råspont undersida så kommer det inte utsättas för regn. Möjligtvis för frost om det tar en hel vecka att torka.

Andra lagret skulle jag kunna tar i vår om det spelar roll.
Varför plastfärg utomhus överhuvudtaget?
 
É
Tänkte ha samma färg som fasaden (säkert plastfärg) men orkar inte med grundolja, grundfärg, två lager färg. Kommer stänka ner hela fasaden med olja & grundfärg. Så nu kör jag Carat direkt två lager slutfärg enligt reklamen.

Jag är inte så intresserad av att byta färg utan undrar enligt frågeställning i rubrik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.