Min fru önskar sig in-ear hörlurar och det känns som apple har den bästa produkten, men hon har android som telefon.

Någon här som har den kombinationen och kan delge lite vad man missar?

Att byta till IOS på telefonen är inget alternativ.

Alternativet jag tittat på är några olika från sony.
 
Bara en fundering, är det passform eller ljudet som avses?
Är det ljud och funktion finns likvärdiga avsedda för Android och då mera hur man vill använda funktioner.
Ljudkvalité är så individberoende att man själv måste lyssna, gäller även passformen för öron att det känns skönt.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Bara en fundering, är det passform eller ljudet som avses?
Är det ljud och funktion finns likvärdiga avsedda för Android och då mera hur man vill använda funktioner.
Ljudkvalité är så individberoende att man själv måste lyssna, gäller även passformen för öron att det känns skönt.
Nästa alla man pratar med som har airpods säger att ingen annan har bättre passform. Så det är nog det som är huvudargumentet.
 
Är nog för att de har valt dem 😉 och passform på produkterna har förändrats över tid.
Kan garantera att hon hittar de som passar även för Android, våra öron är olika och hur vi uppfattar.
Tyvärr kan jag inte ge förslag till några då jag gått över till utanpåliggande och använder dem bara inomhus.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
Efter att ha gjort en utflykt till iphonevärlden så är jag tillbaka i androidträsket. Med mig tillbaka hade jag ett par airpods pro. Jag har bara haft problem med att få airpodsen att fungera ordentligt med min androidtelefon.
Ifall det är mitt fel eller hörlurarnas fel vill jag låta vara osagt. Jag bytte till Googles pixelbuds och har numera hörlurar som på mig sitter lika bra som airpodsen men med mindre klydd!
Det finns hörlurar därute som sitter lika bra som airpods
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Skip6711 Skip6711 skrev:
Efter att ha gjort en utflykt till iphonevärlden så är jag tillbaka i androidträsket. Med mig tillbaka hade jag ett par airpods pro. Jag har bara haft problem med att få airpodsen att fungera ordentligt med min androidtelefon.
Ifall det är mitt fel eller hörlurarnas fel vill jag låta vara osagt. Jag bytte till Googles pixelbuds och har numera hörlurar som på mig sitter lika bra som airpodsen men med mindre klydd!
Det finns hörlurar därute som sitter lika bra som airpods
Skönt att höra från någon med erfarenhet. Nu hoppas jag att det kommer någon annan med erfarenhet som tvärt om tycker att det funkar, så vi får igång en debatt :)
 
En liten detalj om man funderar på pixelbuds...
Senate uppdateringen kom med lite "finesser". Lurarna känner numera av om du pratar med någon och stänger av ljudet om du lyssnar på t ex spotify. Lysande tänkte jag först, men om man som jag brölar med i låtarna så stängs låten av så fort man får lite feeling. Inte så genomtänkt kanske.
Sjunger du med i låtarna så välj ett annat märke!
 
  • Gilla
  • Haha
Mats och 4 till
  • Laddar…
Kan även tillägga att om man vill kunna koppla två enheter samtidigt till sina hörlurar t ex telefon och dator så klarar airpods bara en enhet åt gången. Kan vara bra att veta innan man väljer lurar
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Inget svar på frågan, men värt att tänka på är att Apple använder AAC som Bluetooth codec vilket inte fungerar så bra med Android, där man bör ha AptX eller bättre för bästa ljudkvalitet.
 
Jag har billiga AirPodskopior som funkar drägligt till Android, men riktigt det är bökigt byta enhet. Kopiorna funkar betydligt bättre på iPhone.

Men på det stora hela är de bättre än de andra jag använt, Motorola och Philips. Men jag har några olika varianter på kopior och de är rätt stor skillnad. Köpte flera då jag trodde dottern skulle tappa bort dem första veckan, men hon har klarat flera månader. Fördel att de går att hitta om man har iphone. Men med Android funkar det inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.