T
Henningelvis Henningelvis skrev:
Nu har jag bara läst hälften av ditt inlägg, och jag hade försökt med sänksåg. Gärna med skena.
Måste man ha nolla i skenan eller räcker det med en fas i sågen?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det heter kortlingarna, eller möjligen kottlarna om man är proffs med ett uttal från Sveriges undersida. Och skruvar man fast dem som man ska blåser de ingenstans!
Jodå bara det blåser tillräckligt
 
T Tamak skrev:
Måste man ha nolla i skenan eller räcker det med en fas i sågen?
Jag brukar använda en tvåpolig stickpropp. Den ger vanligtvis tillräckligt med el. Man kan ha skenan på noll, det brukar jag ha, men man kan också vinkla skenan och ha den på andra nummer. Bara man får bort tvättsvampen från huset.
 
  • Haha
  • Gilla
TypRätt och 1 till
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Måste man ha nolla i skenan eller räcker det med en fas i sågen?
Alla sågar som har lite kraft går ju på 3fas eller bensin
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Nu har jag bara läst hälften av ditt inlägg, och jag hade försökt med sänksåg. Gärna med skena.
Nu har jag inte heller läst hela tråden, och definitivt inte trådstarten, men du har fel. Per definition.
Att det blåser ner björkfrön på ditt aspesttak är INTE (icke sa Nicke, glöm det, det är kört) dolt fel! Däremot kan du reklamera sänksågen till återförsäljaren eller anmäla till ARN och/eller hänga ut återförsäljaren här - om du är missnöjd med den.
Alternativt kan du limma på en Ernst-logga på sänksågen och sälja den dyrt till en kvinna 55+. De äääälskar Ernst!
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nu har jag inte heller läst hela tråden, och definitivt inte trådstarten, men du har fel. Per definition.
Att det blåser ner björkfrön på ditt aspesttak är INTE (icke sa Nicke, glöm det, det är kört) dolt fel! Däremot kan du reklamera sänksågen till återförsäljaren eller anmäla till ARN och/eller hänga ut återförsäljaren här - om du är missnöjd med den.
Alternativt kan du limma på en Ernst-logga på sänksågen och sälja den dyrt till en kvinna 55+. De äääälskar Ernst!
Sänksåg funkar jättedåligt att ta bort björkfrön med
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
N Niq skrev:
Alla sågar som har lite kraft går ju på 3fas eller bensin
Diesel icke att förglömma, det är ju lite fjantigt med el och batteridrift.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Sänksåg funkar jättedåligt att ta bort björkfrön med
Då kan du definitivt reklamerna den till återförsäljaren och anmäla till ARN och så vidare!
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Då kan du definitivt reklamerna den till återförsäljaren och anmäla till ARN och så vidare!
Det är ju så jävla korkat att så vidare, det blir ju bara fler sågar av björkfröna då.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Då kan du definitivt reklamerna den till återförsäljaren och anmäla till ARN och så vidare!
Vad kan hemliga Arne göra åt min sänksåg som jag inte har ❓
Man med glasögon och basker i grönt ljus med en skuggig, mystisk atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vad kan hemliga Arne göra åt min sänksåg som jag inte har ❓
[bild]
Hyra ut den?
 
  • Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hyra ut den?
INGEN får hyra min motorsåg❗
 
N Niq skrev:
INGEN får hyra min motorsåg❗
Sänksåg
 
F fribygg skrev:
Sänksåg
Detaljer
 
N Niq skrev:
Detaljer
Helst med skena och tvingar, kanske skarvstycke?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.