Vi har en traditionell spis och till höger om den en rostfri diskbänk. Mellan diskbänk och spisen blir det en glipa på typ 1-1,5 cm där allt skräp, överkok osv effektivt åker ned och geggar till sig. Hur tätar jag bäst detta? Är det silikonfog som gäller eller finns det speciella lister som man kan använda typ det som kan finnas i badrum för att täta mellan vägg och tvättstäl?. Det är ju praktiskt om man kan dra ut spisen för att rengöra men i värsta fall får man väl foga om efter en sådan rengöring.
 
Det låter som att du letar efter en spislist. Googla på det så finner du mängder av alternativ att köpa.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tack jag tittar på det. De flesta verkar dock avsedda för att sitta mellan bänkskiva och spis. Vår diskbänk har en fasad kant som gör att de nog inte passar.
 
Hur är nivåskillnaden mellan diskbänk och spis? Har du någon bild?
 
J_P_K J_P_K skrev:
Hur är nivåskillnaden mellan diskbänk och spis? Har du någon bild?
Yes, kolla
 
  • Kakel i kök med dåligt applicerad eller skadad tätning och metallkant, behöver underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Induktionshäll bredvid sliten skärbräda på köksbänk, användningsspår och reflektioner synliga, kontrast mellan nytt och gammalt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag röstar fortfarande för en kökslist.

Verkar ligga runt 100-lappen. Värsta som kan hända är att du får skicka tillbaka den om den inte passar. Vet inte hur dessa kommer förpackade men på något sätt borde man kunna lägga dit den och prova.
 
  • Gilla
frede
  • Laddar…
J_P_K J_P_K skrev:
Jag röstar fortfarande för en kökslist.

Verkar ligga runt 100-lappen. Värsta som kan hända är att du får skicka tillbaka den om den inte passar. Vet inte hur dessa kommer förpackade men på något sätt borde man kunna lägga dit den och prova.
Tack, jag ska testa det
 
  • Gilla
J_P_K
  • Laddar…
Såg att jag skrev kökslist, menar såklart spislist.

Posta gärna hur det blev sen !
 
  • Gilla
frede
  • Laddar…
Jag har även sett att en del använder slang, (värmetålig?), att trycka ner i mellanrummet. Kanske någon typ av silikonslang kan funka.. vet inte om det blir tillräckligt snyggt dock. :)
 
Aluminiumlist från Ikea fixade biffen
 
  • Induktionshäll bredvid en sliten skärbräda eller bänkskydd i kök, med synliga användningsspår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
J_P_K och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
F frede skrev:
Aluminiumlist från Ikea fixade biffen
Kan du länka till den listen för jag hittar inte rätt?
 
  • Gilla
revco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.