Hej expertpanelen!

Undrar vad det är för skillnad på kapverktygen med RSK 2113192 respektive 1877949? För 2113192 skriver dom "för kapning av Vatette Bockxtur V6, Väggenomföringssystem V6", medan för 877949 "För Vatette Väggbockxtur 40 cc". Men de ser typ likadana ut. (För 877949 är där med en liten mejsel på bilden.)

https://www.vatette.se/produkter/va...erktyg-v6-bockfixtur-for-vatette-bockfixturv6

https://www.vatette.se/produkter/ov...0/kapverktyg-for-vatette-vaggbockfixtur-40-cc

Tack på förhand!
 
Krilleman
V6 är för nya regelverket från Säkervatten.

Den andra är således för gamla reglerna.
 
  • Gilla
RutigaRutger
  • Laddar…
Tack för svar! Men jag förstår inte riktigt vad det har med regler att göra. Båda är för att kapa Vatette väggbockfixtur, och båda säljs under system v6 (se bild). Är det olika väggbockfixturer de används till?
 
  • Verktyg för VVS, kapverktyg för rörförsegling, metall och blått handtag, webbutik gränssnitt, sökfält och produktinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej igen!

Ifall någon hittar denna tråden någon gång så kopierar jag in vad jag fick för svar när jag kontaktade Vatette:

"Båda kapverktygen är för Vatette V6 och skillnaden är endast att du får med en extra mejsel för att kunna lossa och skruva tillbaka skären till rsk 1877949."
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Krilleman
Varför skriver dom inte det då! 😂🤔
 
Ja, det är en bra fråga. Den nya varianten är dessutom betydligt dyrare. Kanske därför?
 
Krilleman
Det ligger en hund begraven här.
🤔

Det "gamla" verktyget listat som 4cc med mejsel, kostar MINDRE än det nya verktyget utan mejsel listat som V6 hos grossisten.

Illa Vatette!
Riktigt illa. 👎👎
 
När jag frågade för nåt år sedan så var skillnaden att det nya V6-verktyget lämnade mer utstick på fixturen för att följa de nya reglerna i säker vatten som kom 2021.
Man kunde fortfarande köra med det gamla verktyget om man själv höll koll på utsticket och inte fräste ända in mot väggen enligt Vatette.
 
Krilleman
useless useless skrev:
När jag frågade för nåt år sedan så var skillnaden att det nya V6-verktyget lämnade mer utstick på fixturen för att följa de nya reglerna i säker vatten som kom 2021.
Man kunde fortfarande köra med det gamla verktyget om man själv höll koll på utsticket och inte fräste ända in mot väggen enligt Vatette.
Det är så jag vill påtala skillnaden också.

Men har @Tornhuset frågat och svaret blir enligt följande ligger det en hund begraven...

T Tornhuset skrev:
"Båda kapverktygen är för Vatette V6 och skillnaden är endast att du får med en extra mejsel för att kunna lossa och skruva tillbaka skären till rsk 1877949."
 
Jag köpte ett V6-verktyg med skruvmejsel...
 
Krilleman
useless useless skrev:
Jag köpte ett V6-verktyg med skruvmejsel...
Intrigerna tätnar! 😊
 
Ja detta var ju ytterst märkligt! Det blir ett uppföljande mail till Vatette. Återkommer!
 
Krilleman
😆
 
wildeside
T Tornhuset skrev:
Ja detta var ju ytterst märkligt! Det blir ett uppföljande mail till Vatette. Återkommer!
Fick du något svar från Vatette?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.