Det jag främst behöver veta är vilken som är stigare och retur?
Antar röret på baksidan är för påfyllning?
 
  • Föremål med märkning "COMBI HEAT", rörledningar, kontakter, i verkstadsmiljö. Använd, smutsig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utskuren panel, rör och ventiler, slitage, smutsigt golv, del av fordonsskylt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller vid närmare eftertanke lär väl returen vara på baksidan?
 
Tror du det är lönt att använda den pannan och har du lämplig tank? Är inget bra exempel på vettig vedpanna så du inte gör jobb i onödan och blir besviken både på volym ved och effekt.Du ger bränsle (och med all rätt tyvärr i detta fallet) till olika mer eller mindre idiottrådar på forumet kring farorna med vedeldning. :)

Annars bör tillopp vara vänstra röret och retur högra på din första bild. Fylla på kan du göra i vilket som helst av de tre.
 
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Tror du det är lönt att använda den pannan och har du lämplig tank? Är inget bra exempel på vettig vedpanna så du inte gör jobb i onödan och blir besviken både på volym ved och effekt.Du ger bränsle (och med all rätt tyvärr i detta fallet) till olika mer eller mindre idiottrådar på forumet kring farorna med vedeldning. :)

Annars bör tillopp vara vänstra röret och retur högra på din första bild. Fylla på kan du göra i vilket som helst av de tre.
Ok tack.
Men bränsle till idiottrådar kring farorna med vedeldning? Jag har eldat med ved i många år? Frågan handlade ju inte vad denna panna bäst är lämpad för? Det är en vedpanna, och ska användas för uppvärmning till ett garage, kan inte se vad det ska skapa för farorna etc för andra människor som vill elda med ved?
 
R r1tok skrev:
Ok tack.
Men bränsle till idiottrådar kring farorna med vedeldning? Jag har eldat med ved i många år? Frågan handlade ju inte vad denna panna bäst är lämpad för? Det är en vedpanna, och ska användas för uppvärmning till ett garage, kan inte se vad det ska skapa för farorna etc för andra människor som vill elda med ved?
Får du nyinstallera den pannan?
 
R r1tok skrev:
Ok tack.
Men bränsle till idiottrådar kring farorna med vedeldning? Jag har eldat med ved i många år? Frågan handlade ju inte vad denna panna bäst är lämpad för? Det är en vedpanna, och ska användas för uppvärmning till ett garage, kan inte se vad det ska skapa för farorna etc för andra människor som vill elda med ved?
I SE2 där du bor lär en luftvärmepump vara mer lönsam än att lägga pengar på gamla Bettan eller en ny/beg vedpanna plus ved för att värma ett garage.
 
GK100 GK100 skrev:
Tror du det är lönt att använda den pannan och har du lämplig tank? Är inget bra exempel på vettig vedpanna så du inte gör jobb i onödan och blir besviken både på volym ved och effekt.Du ger bränsle (och med all rätt tyvärr i detta fallet) till olika mer eller mindre idiottrådar på forumet kring farorna med vedeldning. :)

Annars bör tillopp vara vänstra röret och retur högra på din första bild. Fylla på kan du göra i vilket som helst av de tre.
Ok tack.
Men bränsle till idiottrådar kring farorna med vedeldning? Jag har eldat med ved i många år? Frågan handlade ju inte vad denna panna bäst är lämpad för? Det är en vedpanna, och ska användas för uppvärmning till ett garage, kan inte se vad det ska skapa för farorna etc för andra människor som vill elda med ved?
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
I SE2 där du bor lär en luftvärmepump vara mer lönsam än att lägga pengar på gamla Bettan eller en ny/beg vedpanna plus ved för att värma ett garage.
Njä, jag har allt som behövs, samt gratis ved resten av livet.
Men har all info jag behöver nu.
 
R r1tok skrev:
Ok tack.
Men bränsle till idiottrådar kring farorna med vedeldning? Jag har eldat med ved i många år? Frågan handlade ju inte vad denna panna bäst är lämpad för? Det är en vedpanna, och ska användas för uppvärmning till ett garage, kan inte se vad det ska skapa för farorna etc för andra människor som vill elda med ved?
Ja att använda den så för ett garage och kanske inte elda för konstant bra värmehållning duger den säkert till.

Det jag menade med idiottrådar är typiskt såna där det klagas på eldning ofta fel med dålig ved och rök, lukt osv för grannar i tätbebyggda områden. Synd att det verkar vara så i många fall när det går utmärkt att elda med rätt utrustning och bra ved så ingen öht kan ha anledning att klaga. Det är dessutom riktigt snålt med vedåtgång och eldning någon gång i veckan som mest när man gjort rätt val hela vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.