Hej
Jag försöker få tag på en träkula till vår inomhustrappa vilket visats sig lättare sagt än gjort då diametern på dom två som finns kvar är på hela 15 cm i diameter. (Två av dom finns kvar emn den tredje har försvunnnit någon gång under de 100 år trappan varit på plats.) Har hittat samma model men 13 cm i diameter men int enågon större.
Skulle gladeligen anlita någon som kan svarva/fräsa fram en 15 cm modell - någon som har tips på någon som skulle kunna anta sig utmaningen?

Den skall se ut som dom gör på bilden.

Tack på förhand för all hjälp och ev tips.
 
  • Träkulor på pinne, varierande träådringar, hantverk, grön skärmatta bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gå till din närmaste skola som fortfarande har en träslöjdsal, är helt säker på att mannen/kvinnan som jobbar där kommer dra ihop en kula till dig.
 
  • Gilla
SLind
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Gå till din närmaste skola som fortfarande har en träslöjdsal, är helt säker på att mannen/kvinnan som jobbar där kommer dra ihop en kula till dig.
Det var en bra idé - tack för tipset!
 

Bästa svaret

J
Amazon Tyskland har. Dock fasansfullt dyrt...undrar om det är en säck :)
Verkar bara vara styckvis. Men jämfört med att anlita någon kanske det är värt. Med lite lack kanske årsringarna framträder.

https://amzn.eu/d/fLtQuUF
 
Redigerat:
  • Gilla
SLind
  • Laddar…
Wooow… Det blir ju helt otroligt bra. Håller med dig - lite dyrt kanske men blir helt säkert både svårare och dyrare att hitta ”lokalt”. Som jag (och min fru) letat på nätet och det närmaste var 13cm modeller.
Dom skall vara vita så årsringar etc kommer inte synas

Superglad - Tack snälla för hjälpen ❤️
 
  • Älska
Jocke Best
  • Laddar…
Så ser dom ut på plats 😊
 
  • Vit stolpkula på trappstolpe, inomhus, trätrappa, vit räcke, växt i förgrunden, hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Lite skumt ”DIY necklace making…”
väl stort med 150mm kulor runt halsen kan man ju tycka…

Skärmdump från Amazon.de som visar en oavslutad träpärla för hantverk, diameter 150 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
Beställd - spännande fortsättning följer… Skärmdump från Amazon.de visar beställningsbekräftelse, förväntad leveranstid och en sponsrad produktannons.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Återigen - tack för hjälpen!!
 
Stora fickor nästa gång du går och bowlar 🤓
 
💪😁👍
 
J
S SLind skrev:
Beställd - spännande fortsättning följer…[bild]
Kul att du är nöjd! Är bra på Google - Fu efter ett antal år av köp online. Skulle det vara vita så hittade jag någonstans kulor i plast men detta är ju kvalitet. Det ser grymt snyggt ut det där. Jag bor själv i sekelskiftes så jag förstår grejen 💪💪💪
 
Redigerat:
Tack 🙏 Snyggt fångat… 1923
Jo trä skall det vara - plast går bort 😁

Ha en fortsatt bra kväll!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.