BirgitS BirgitS skrev:
Barn reagerar ju väldigt olika. Jag hade ett syskon, betydligt äldre än 3 år, som började nattvandra ner till föräldrarna när de flyttade ner. Jag tror att de lite ångrade sin flytt och hade de vetat det i förväg hade de väntat 1-2 år till.
Varför var det ett problem?
 
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför var det ett problem?
Det är ett problem när en 9-åring blir så rädd för inbrottstjuvar att hen måste gå ner till föräldrarna varje natt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ett problem när en 9-åring blir så rädd för inbrottstjuvar att hen måste gå ner till föräldrarna varje natt.
Ojdå, ja, om man har haft inbrott förstår jag läget. Men de flesta har inte det och jag tror många föräldrar skapar "egna" problem. Jag har en 6-åring och en 12-åring hemma så jag har lite erfarenhet.
 
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ojdå, ja, om man har haft inbrott förstår jag läget. Men de flesta har inte det och jag tror många föräldrar skapar "egna" problem. Jag har en 6-åring och en 12-åring hemma så jag har lite erfarenhet.
Vi hade inget inbrott men det räckte tydligen med kunskapen om att det fanns inbrottstjuvar och då kunde ju inte föräldrarna längre skydda hen när de var på ett annat våningsplan.

Ja som sagt barn är olika.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Ett rejält "fönster" till ett rum med fönster är faktiskt inte så dumt, jag har inte bott i det själv men varit in i ett par lägenheter som haft så och rummen känns normala. Har man möjligheten gör det stor skillnad om man kan linjera fönsterna men det är inte ett måste.
Håller med, innefönster kan vara riktigt trevligt. När vi gjorde om en sovalkov till sovrum i en etta så satte vi ett innefönster ut till vardagsrummet,det blev riktigt bra och tog bort den instängda känslan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.