Hej ,

Jag håller på att bygga nytt rum och ska montera innerdörr modul 8x21dm ,Det står på nätet man ska göra Väggöppning. 810 mm x 2110 mm. är den höjden efter man installera golv eller innan ?


Tack
 
Det är höjden från den yta tröskeln ska stå på. Men jag tycker att måtten känns lite fel. Det fungerar säkerligen. Men en 8*21 dörr går att montera i ett hål som är 800*2100mm. Den är något mindre än uppgivet modulmått.
 
  • Gilla
okaenrique
  • Laddar…
se listan nedan så detta stämmer inte ? så om tröskeln 22mm så räkna man höjden från tröskeln ?
 
  • Tabell med moduler, väggöppningar, dörrbladsmått, karmyttermått; antagligen specifikationer för dörrinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karmyttermåttet är något mindre än modulmåttet enligt listan.
 
D Daniel 109 skrev:
Karmyttermåttet är något mindre än modulmåttet enligt listan.
Här är annan lista och det står samma sak
 
  • Tabell med modulmått för dörrar inklusive dörrblad, karm och öppningsstorlekar i millimeter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gissar att den extra centimetern är ifall allt inte är riktigt rakt eller för framtida sättningar.
Jag lägger alltid till 1-1,5cm i höjd så det finns plats att höja karmen i framtiden om någon lägger nytt golv ovanpå det gamla.
Höjden räknas från golv då karmens sidostycken står på golvet.
 
1 123abc skrev:
Jag gissar att den extra centimetern är ifall allt inte är riktigt rakt eller för framtida sättningar.
Jag lägger alltid till 1-1,5cm i höjd så det finns plats att höja karmen i framtiden om någon lägger nytt golv ovanpå det gamla.
Höjden räknas från golv då karmens sidostycken står på golvet.
Tack , ska jag lägga golv först och sen karmen ?
 
O okaenrique skrev:
Tack , ska jag lägga golv först och sen karmen ?
Ja!
 
  • Gilla
okaenrique
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.