Tog bort en oljetank innanför en dörr och tänkte sätta igen hålen. Jag inte kom på idén att låta rören sitta till jag ska byta dörren nästa år innan det var försent….

Bara fylla med någon betong och lämna någon centimeter för puts? Har gipsbruk och stenull liggandes, kan jag göra något med det? Antar att man inte vill ha betongen mot dörrkarmen? Sitter någon form av drev där nu. Hur gör man för att det inte ska rinna ut bara, sätta en skiva på insidan och ösa i?

Tack för tips

Blå dörr med frostat glas, vägg med slitage och spricka, stadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trasig betongvägg med hål bredvid blå träkonstruktion, sprickor, exponerat rör, texturkontrast, erosion, förfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En närbild av en spricka med sten, isolering och vad som ser ut som rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två stora hål i en grönmålad vägg, solstrålar lyser igenom, tecken på förfall och skadad konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N
Är ju bara att slå i bruk i omgångar, har du någon liten tegelsten du kan stoppa in i mitten är det inte fel.
Använd C eller B bruk, absolut inte gipsbruk,
 
  • Gilla
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
Om du ska byta dörr nästa år skulle jag vänta med putsandet till dess, nu kan du fogskumma hålen.
 
F fribygg skrev:
Om du ska byta dörr nästa år skulle jag vänta med putsandet till dess, nu kan du fogskumma hålen.
så fogskum funkar över vintern och sen skrapar man bort det och fixar till när man byter dörren? Det vore ju lätt nu när det börjar bli lite kallare...
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.