A
M Mapet890 skrev:
Men skulle en serie 4 vara ett sämre köp trots fem års garanti? Hur viktigt skulle du säga att det är att välja en maskin med 5 års garanti?
det är viktigt med 5-år i dag.
men en elvita är aldrig värd någonting även om de har 5-år
serie 4 och serie 6 skiljer mycket men som sagt 5-år är 5-år. det är ju vanligast med 2 år för de övriga
 
electroluxaren skrev:
det är viktigt med 5-år i dag.
men en elvita är aldrig värd någonting även om de har 5-år
serie 4 och serie 6 skiljer mycket men som sagt 5-år är 5-år. det är ju vanligast med 2 år för de övriga
Förstår, jag har fått pris på en serie 6 också, bara två års garanti men två tusen kronor billigare, 5995 istället för 7995 för den i serie 4 som hade 5 års garanti
 
A
M Mapet890 skrev:
Förstår, jag har fått pris på en serie 6 också, bara två års garanti men två tusen kronor billigare, 5995 istället för 7995 för den i serie 4 som hade 5 års garanti
titta då noga i specerna och att det inte är utgångna modeller är en serie6 billigare så tar jag den
 
electroluxaren skrev:
titta då noga i specerna och att det inte är utgångna modeller är en serie6 billigare så tar jag den
Kan du tipsa om vad jag ska kolla på noga i specerna? Sen får jag ju bara 2 års garanti på den i serie 6, mer värt iallafall?
 
A
M Mapet890 skrev:
Kan du tipsa om vad jag ska kolla på noga i specerna? Sen får jag ju bara 2 års garanti på den i serie 6, mer värt iallafall?
ljudnivå
centrifugeringshastighet
bra programfunktioner
tvättvikt
borstlös motor har väl båda

men 2000.- är 2000.-
serie 4 an kanske klarar 5 år innan den är slut serie 6 klarar kanske längre tid
 
Ok. Låter bra, modellen heter WGG1440TSN
 
electroluxaren skrev:
ljudnivå
centrifugeringshastighet
bra programfunktioner
tvättvikt
borstlös motor har väl båda

men 2000.- är 2000.-
serie 4 an kanske klarar 5 år innan den är slut serie 6 klarar kanske längre tid
Mycket märkligt med alla modeller, vad kan skillnaden vara på dessa? WGG1440TSN Och WGG1440BSN, skiljer ju bara en bokstav, den sistnämnda kan fås med 5 års garanti men är då dyrare.
 
A
M Mapet890 skrev:
Ok. Låter bra, modellen heter WGG1440TSN
den är ju kraftigt nedsatt så den hade jag tagit
 
A
M Mapet890 skrev:
Mycket märkligt med alla modeller, vad kan skillnaden vara på dessa? WGG1440TSN Och WGG1440BSN, skiljer ju bara en bokstav, den sistnämnda kan fås med 5 års garanti men är då dyrare.
jo dessa ändelser är till för att lura oss 9500 på elon
 
electroluxaren skrev:
jo dessa ändelser är till för att lura oss 9500 på elon
Tror du det kan vara så, misstänkte det kunde vara något lurt
 
förresten. Från vilken tid blev Electrolux maskinerna sämre? Vår är från cirka 2013
 
A
M Mapet890 skrev:
förresten. Från vilken tid blev Electrolux maskinerna sämre? Vår är från cirka 2013
de har stadigt gradvis försämrats sedan 90-talet, Men den rejäla dippen kom när fabriken i tyskland lades ner nån gång runt 2010. därefter fick Zanussi och Spolka z o.o leverera till electroluxkoncernen .
 
electroluxaren skrev:
de har stadigt gradvis försämrats sedan 90-talet, Men den rejäla dippen kom när fabriken i tyskland lades ner nån gång runt 2010. därefter fick Zanussi och Spolka z o.o leverera till electroluxkoncernen .
Ok, då är nog vår nuvarande maskin tillverkad då det var sämre kvalitet, den har ändå hållit 8-10 år.
Men dom första 5 åren körde de gamla ägarna kanske bara en maskin i veckan, det är nog vi som knäckt den med våra 2 maskiner om dagen 😅
 
Kan detta vara ett alternativ till en Bosch serie 6?
Electrolux EW7F8669E6
 
Är det stor skillnad på 1400 varv och 1600 centrifugering? Tänker på torktid sen efter man har hängt tvätten, och även tid i torktumlare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.