Jag har en Epson tankskrivare. Den fungerade bra tills "Waist ink" paddarna är fulla enl räknaren i skrivaren och skrivaren slutar fungera. Nu kommer det skandalösa/lurendrejeriet: För att återställa räknaren begär dom 2326 kronor!!! Jo det är sant! Rent ocker och lurendrejeri!!. Det är samma pris som för en ny skrivare! Jag gjorde det själv för en hundralapp! Ja för hundra (100) kronor! Skrivaren fungerar nu som normalt igen. Tror dom att man är dum i huvudet eller vad sysslar dom med!? Dom kallar dessutom återställningen för "Reparation"! Finns även program på nätet för en dryg hundralapp som gör jobbet utan problem. Vad är Epson för ett lurendrejeri företag? Bojkotta dom!
 
  • Wow
Nalleman64
  • Laddar…
Vad för modell av skrivare är det och hur återställde du det?

Om man inte skriver ut mycket är laserskrivare ett bra alternativ. Behöver man inte färg finns billiga svart-vita. Men kolla om medföljande tonern är full vid köp eller en halvtom toner och vad nya kostar. Bläckstråleskrivare brukar det finnas en prisgräns där patronernas pris går från 300 kr till 100 kr. Min erfarenhet för par år sedan att denna gräns låg strax över 2000 kr. Ett eller två köp av patroner till billiga skrivaren så var man uppe i dyrare skrivarens pris.

Annat märke att undvik är HP.
 
C Canutos skrev:
Jag har en Epson tankskrivare. Den fungerade bra tills "Waist ink" paddarna är fulla enl räknaren i skrivaren och skrivaren slutar fungera. Nu kommer det skandalösa/lurendrejeriet: För att återställa räknaren begär dom 2326 kronor!!! Jo det är sant! Rent ocker och lurendrejeri!!. Det är samma pris som för en ny skrivare! Jag gjorde det själv för en hundralapp! Ja för hundra (100) kronor! Skrivaren fungerar nu som normalt igen. Tror dom att man är dum i huvudet eller vad sysslar dom med!? Dom kallar dessutom återställningen för "Reparation"! Finns även program på nätet för en dryg hundralapp som gör jobbet utan problem. Vad är Epson för ett lurendrejeri företag? Bojkotta dom!
Vilken modell av tankskrivare har du? Min 7750 går jättebra (med manuell rengöring nån gång om året). Riktigt nöjd med ekonomin och prestanda.
 
MrJay
Så är det, man får köpa en kvalitet laserskrivare så slipper man allt sådant. Bläck har vi slutat med mååånga år sedan.

En annan grej med fin markup är tillbehör till professionella industrimaskiner. Räkna med att betala typ 12.000kr för ett wifi-kort som kostar 7kr att tillverka 👍
 
Vissa verklar ju tro att det fortfarande är 1990 och man kan ta 1500 kr för en lasertoner.

Tror jag betalade 79 kr st istället för 1500 kr för en HP orginal..

Funkar hur bra som helst..
 
torbeno torbeno skrev:
Vilken modell av tankskrivare har du? Min 7750 går jättebra (med manuell rengöring nån gång om året). Riktigt nöjd med ekonomin och prestanda.
E Erberg skrev:
Vad för modell av skrivare är det och hur återställde du det?

Om man inte skriver ut mycket är laserskrivare ett bra alternativ. Behöver man inte färg finns billiga svart-vita. Men kolla om medföljande tonern är full vid köp eller en halvtom toner och vad nya kostar. Bläckstråleskrivare brukar det finnas en prisgräns där patronernas pris går från 300 kr till 100 kr. Min erfarenhet för par år sedan att denna gräns låg strax över 2000 kr. Ett eller två köp av patroner till billiga skrivaren så var man uppe i dyrare skrivarens pris.

Annat märke att undvik är HP. [media]
Hej,
Min skrivare är en Epson 2600 "Tankskrivare" Finns säkert många program att använda. Själv använde jag detta:
"Reset Key for ONE Reset for WIC Resetutility 9.99 USD 1 Moms (25.00%) 2.50 USD- 12.49 USD"
Fungerade klockrent utan något strul alls. Därmed sparade jag mer än 2000:- Epson begärde 2600:- för en återställning! Helt sjukt av Epson! Aldrig mer en Epson produkt! (Jag har även Brother färglaserskrivare. Den är lätt att fylla på kasseterna med nytt pulver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.