BirgitS
N Niq skrev:
Vill inte ha en båt❗
Vad har båt att göra med ett bygge av en kista eller ett skrin?
 
Min buske har fått bruna blad, kommer den att dö?
 
  • Gilla
  • Ledsen
4774 och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
A Abies koreana skrev:
Min buske har fått bruna blad, kommer den att dö?
Ja tyvärr, men eftersom det är ett dolt fel (det var ju inte så när du var på visningen) är det bara att stämma säljaren så ska du få nya fullstora buskar.
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Som säljare så finner jag det ytterst kränkande att jag var tvungen att visa min buske på visningen!
 
  • Haha
Emil.P och 5 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Min buske har fått bruna blad, kommer den att dö?
Det kan hända. Bruna blad tyder på att det är torrt. Den behöver troligen bli rejält blöt samt stimuleras. Man kan prata och ge beröm och tala om hur mycket man tycker om den medans man vattnar den i lagom takt. Om den tycker om behandlingen kan den öppna upp sig och suga i sig vattnet så den blir ordentligt blöt. Har man tur så blir bladen gröna igen.
 
  • Haha
  • Gilla
Henningelvis och 4 till
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Som säljare så finner jag det ytterst kränkande att jag var tvungen att visa min buske på visningen!
Var väl en väldans tur att du inte rakat dig isf? 🤔
 
Björkfrön! Read my lips, björkfrön! Kom ihåg var ni läste det (nästan) först!
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Björkfrön! Read my lips, björkfrön! Kom ihåg var ni läste det (nästan) först!
Vänta bara tills kottarna börjar blåsa in
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Om man städar, blir det dolt fel då?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Björkfrön! Read my lips, björkfrön! Kom ihåg var ni läste det (nästan) först!
Jag tycker vi ska bjuda in advokaten hit till tråden, han har en sån underbar, subtil humor!
(Eller är han redan här, under nickname? Vem här är subtil... 🤔? Eller öser han bara på allt han kan här, när han inte har yrkeskostymen på sig?)
 
  • Haha
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vänta bara tills kottarna börjar blåsa in
Det heter kortlingarna, eller möjligen kottlarna om man är proffs med ett uttal från Sveriges undersida. Och skruvar man fast dem som man ska blåser de ingenstans!
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
T
Nu har jag inte läst hela tråden men det där som ser ut aom en tvättsvamp tror jag är asbest som det växer hussvamp på
 
  • Gilla
  • Wow
4774 och 2 till
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Nu har jag inte läst hela tråden men det där som ser ut aom en tvättsvamp tror jag är asbest som det växer hussvamp på
Nu har jag bara läst hälften av ditt inlägg, och jag hade försökt med sänksåg. Gärna med skena.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.