Kittat och målat in polykarbonat i växthus dörren. One to go...
Ett växthus med gröna dörrar, genomskinligt tak, röda fönsterkarmar, och en trädgårdsräfsa utanför på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Dubbelt datauttag i köket kanske är bra. Tänkte jag 2007. Ett gick till den fasta IP-telefonen som är borta sen några år. Någon annan användning har det inte blivit. Borttaget och upp med en tehylla istället. Skruvad genom väggen till skafferiskåp för att slippa konsoler.
 
  • Trähylla, telefonjack, vit vägg, eluttag, dörrkarm, kablar, avskalad, inomhus, spartansk inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kökshylla med färgglada burkar, redskap, träskärbräda och knivblock mot en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oskick och 8 till
  • Laddar…
Målat första vändan i det som ska bli yngsta sonens rum. Han har varit tydlig med att det ska bli ett djungelrum och då är det grönt som gäller.
Renovering av vindsrum med gröna väggar, träfönsterram, lutande tak och arbetsmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Byggde ihop en köks ö å lite vinklar med den väggen . Blir en sida med vin ställ på sidan är tanken
 
  • Mörkt träskåp med vita dörrar, ljus meja, växt och två tända ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett brunvitt bord med växt, matta, klocka och fiskformad vägglampa i ett hemtrevligt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Gipsat väggen upp till övervåningen.
Träpanelvägg, vitmålad trappa, tavelram, inredning, snett perspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa nedåt, träpanel i taket, vitmålad vägg, pågående renovering eller ombyggnad, eluttag synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mark85 och 9 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Gipsat väggen upp till övervåningen.
[bild][bild]
Kom du över vangsidan? Har du rivit något tidigare material? Gips är bra, finns så många alternativ sen; måla, tapetsera
 
K Kjell_G skrev:
Kom du över vangsidan? Har du rivit något tidigare material? Gips är bra, finns så många alternativ sen; måla, tapetsera
Gipsen går längst med vangstyckena. Jag rev ner pärlsponten. Kommer behöva sätta ngn typ av list på vangstycket för att dölja glipor.
Ja det blir måla efteråt
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Snart färdig med isolering av golvet. Riktigt segt trökjobb...
 
  • Renovering pågår, träreglar och isolering syns, verktyg och byggmaterial utspridda över golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Ransakade mig själv och invigde målarsprutan. Grundade ett lager med grund. Slipade sedan där jag misslyckades och drog på ett lager till med grund. Imorgon målar jag allt med den riktiga färgen. Väldigt skönt att dra på tunna lager och sedan bara vänta någon timme eller 2 för att få på ytterligare ett. Blir väldigt jämt och fint då. Kommer nog gå över över de resterande lagrerna med 600 papper bara för sakens skull.
 
  • Renoveringsarbete pågår i rum, skyddsplast täcker väggar och golv, verktyg och material synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rum under renovering med plastskydd, tomma bokhyllor, arbetsljus, tejp, rörigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Ransakade mig själv och invigde målarsprutan. Grundade ett lager med grund. Slipade sedan där jag misslyckades och drog på ett lager till med grund. Imorgon målar jag allt med den riktiga färgen. Väldigt skönt att dra på tunna lager och sedan bara vänta någon timme eller 2 för att få på ytterligare ett. Blir väldigt jämt och fint då. Kommer nog gå över över de resterande lagrerna med 600 papper bara för sakens skull.
Vilken färgspruta använder du?
 
Immobil Immobil skrev:
Vilken färgspruta använder du?
Graco a80 proplus
 
  • En airless färgspruta, Magnum A80 Pro Plus, kopplad till vit färgbunke, används för målning, står inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
U
Gjort klar så isoleringsfirman kan komma och spruta in cellulosa vilken dag som helst.
När de väl svarar och återkommer med tid (avtalat skulle de vara här för över 2 veckor sedan…) så har inte stressat med att gör allt klart eftersom de aldrig återkommit med datum. Men nu är allt redo!

Under konstruktion, träbjälkar, isoleringsmaterial, snickarbänk, verktyg, arbetsområde, övergivna byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Börjar dock bli lite orolig eftersom vi har vatten uppdragen och det lätt blir kallt snabbt nu. Haft ca 10 grader inne senaste veckan.
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
tommib
Vad är det man ser längst bort i bild, med glasdörrar(?)?
 
U
tommib tommib skrev:
Vad är det man ser längst bort i bild, med glasdörrar(?)?
Ett vitrinskåp, du kan få det om du vill :)
Renoveringsarbete, avskalad vägg, verktygslådor, träskåp med glasdörrar, sladdlös verktygsväska, oordning, gammal tapet, inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
tommib
Ah, coolt. Undrade om det var någon futuristisk form av kamin.

Tack men nej tack. Skulle inte passa in någonstans här hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.