FredrikR FredrikR skrev:
Tagit upp några hål i TAGET, inte taket. 😉
haha, fattar :)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Du har väl inte trädgårdsavfall i förrådet?
Det första du ska göra är att åtgärda taket. Bör räcka med 2-3 rullar enkel takpapp och lite pappspik till det taket.
Jo, det har jag. VIll inte ha det någon annanstans, samt har inte plats någon annanstans. Står där max någon vecka innan det åker till tippen.

okej, kanske inte är svårare än så.
 
S Spidertotz skrev:
Jo, det har jag. VIll inte ha det någon annanstans, samt har inte plats någon annanstans. Står där max någon vecka innan det åker till tippen.

okej, kanske inte är svårare än så.
Se mitt inlägg #30.
Min devis är "Åtgärda orsak inte symtomen"
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Hur är takfoten gjord, ser ingen hängränna. Och ingen takfotsplåt eller utdragen takpapp.
Takpappen går över kanten. Ingen hängränna. Bod som troligen är byggd på 60-talet.

Trädgårdsskjul med plant tak, tegelhus i bakgrunden, gräs, buskar, molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en trädgård med gräs och häckar, tagen över ett svart tak. Molnig himmel i bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Slitet hushörn, trasig regnränna, blå himmel, gröna träd, del av byggnad med lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Spidertotz skrev:
Takpappen går över kanten. Ingen hängränna. Bod som troligen är byggd på 60-talet.

[bild][bild]
Du hinner nog få på plåt eller Onduline i dag om du snor på;)
 
F fribygg skrev:
Du hinner nog få på plåt eller Onduline i dag om du snor på;)
Vad menar du? Är det ett problem att det ser ut så?
 
A AndersS skrev:
Se mitt inlägg #30.
Min devis är "Åtgärda orsak inte symtomen"
Platsen behövs tyvärr till den växtligheten. Så det får vara så 🙂. Boden står på betongblock som är ovanför jordnivån, så det är ju positivt i alla fall.
 
S Spidertotz skrev:
Vad menar du? Är det ett problem att det ser ut så?
Problemet är att du inte har ett tätt tak, att försöka vädra ut fukten istället för att lägga ett tätt tak är tokigt.
 
F fribygg skrev:
Problemet är att du inte har ett tätt tak, att försöka vädra ut fukten istället för att lägga ett tätt tak är tokigt.
Jo såklart, så är det. Taket behöver bli tätt. Menade mer vad du menade med plåt och Onduline. Funkar inte papp?
 
S Spidertotz skrev:
Jo såklart, så är det. Taket behöver bli tätt. Menade mer vad du menade med plåt och Onduline. Funkar inte papp?
Jodå, men plåt håller hela din livstid och behöver inte göras om
 
  • Gilla
Spidertotz
  • Laddar…
Men ställer men in klippt gräs osv hjälper inte ett helt tak, fukten kommer ju inifrån också, känns som ett utmärkt sätt att förstöra en bod
 
A ajn82 skrev:
Men ställer men in klippt gräs osv hjälper inte ett helt tak, fukten kommer ju inifrån också, känns som ett utmärkt sätt att förstöra en bod
Jo, men att inte täta taket utan att försöka ventilera ut fukten som kommer uppifrån är ett säkrare sätt att förstöra boden.
 
Åtgärda taket, fukt. Löser ett problem.
Ta ut gräsklippet, lukt. Löser ett annat problem.
Och så vidare.
Enbart såga upp ventiler, symtomåtgärd men problem kvarstår.🙄
 
A ajn82 skrev:
Men ställer men in klippt gräs osv hjälper inte ett helt tak, fukten kommer ju inifrån också, känns som ett utmärkt sätt att förstöra en bod
Jo har förstått det. Får se till att undvika att ställa in trädgårdsavfall i boden.

Taket får jag se över innan vintern tänker jag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.