Har ett litet pumphus för vattenpumpen som jag funderar på att isolera och ha en frostvakt i. Förra ägaren hade surrat in själva pumpen i isolering, typ rockwool. Det blev otympligt och nu funderar jag på om jag istället kan sätta fast något isoleringsmaterial på själva väggarna. Pumpen står på brunnslocket och jag vet inte om det kan behövas någon isolering på marken också. Syftet är ju att det inte ska frysa. Har någon förslag på material att isolera med?
 
  • Mörkröd träpanel med mögel eller smuts och spindelväv, under belysning, behöver rengöras eller renoveras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röda träpaneler, ledningar, element, gammal elektronik och föremål på dammigt golv. Verkar vara en vind eller källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brun vägg med mögelskador, smuts, och slitage. Nötta plankor. Behov av rengöring eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett slitet rött skjul med svart tak står i en grön äng omgiven av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ett pumphus med frostvakt och har isolerat det med cellplast. Håller värmen bra och är enkelt att skära till. Mitt är betydligt större dock. Kanske kan bli lite trångt att trycka in cellplastskivor för dig.
 
P placerej skrev:
Jag har ett pumphus med frostvakt och har isolerat det med cellplast. Håller värmen bra och är enkelt att skära till. Mitt är betydligt större dock. Kanske kan bli lite trångt att trycka in cellplastskivor för dig.
Tack! Ser ut att vara ett bra val då det tål fukt bra. De finns i 30 mm tjocklek så det borde funka. Är detta liknande du har https://www.byggmax.se/cellplast-s80-eps#1257=88933
 
E Emmasb skrev:
Tack! Ser ut att vara ett bra val då det tål fukt bra. De finns i 30 mm tjocklek så det borde funka. Är detta liknande du har [länk]
Ja, jag har för mig att jag köpte på Byggmax, så kan nog vara just precis såna där. Men jag körde nog på 70 mm.
 
  • Gilla
Emmasb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.