Skall bygga en balkong på 2:a våningen men får inte till trappan till entren på ett bra sätt.
Såhär i efterhand är L-stöden inte placerade på ett bra sätt då de sticker ut 70cm utanför plattan.

Grön linje nedan är tänkta balkongen som kommer sticka ut 2 meter. Den kommer sluta någonstans i den streckade delen.

På vån 1 blir det en altan som kommer sticka ut 2-3 meter från fasaden.

Vill inte ha en trappa som går rakt ut från entren då det finns en häck ca 6m från fasaden. En naturligare och bättre riktning på trappan är att den går längs med L-stöden på ngt sätt eller ev lite vriden.

Problemet jag har är placeringen av stolparna som kommer bära upp balkongen då jag vill ha en trappa som är bredare är 1.3m (stolparna är 2m från fasaden + L-stöden). Får inte till det utan att stolparna hamnar i trappan på ngt sätt.

Ngn som har en ide hur det skulle kunna göras? Modernt hus med mätningar för fönster och väggmarkerad, parkerad bil framför, byggzone, grusuppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit modern byggnad, mått markeringar, svart dörr, fönster, grus, byggmaterial, del av bil framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderna byggnader, grusbacke med markeringar, planeringsdetaljer, bil framför, klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Här en modell som går förändra/bygga vidare på.
 
  • 3D-modell av hus med balkonger, stora fönster och trappa, gråa och blåa toner, enkel rendering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hassel99
  • Laddar…
T ToreJ01 skrev:
Här en modell som går förändra/bygga vidare på.
Wow, sjukt imponerad av vad du ritat upp.
Ser kanonbra ut men får mer utstick än de tillåtna 3m på undervåningen.
Får se om jag kan leka med placeringen av stolparna lite
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.