Hehe ja kan tänka mig att de kan väga en del, som tur så har jag tränat styrkelyft i många år och är på stadiga 100kg typ :p

Får köra med maskinen så kan polaren jobba runt fönster och hörn för hand. Har du nån rekommendation på kornstorlek på papper samt typ av rullspackel inför målning?
 
J Junken00 skrev:
Hehe ja kan tänka mig att de kan väga en del, som tur så har jag tränat styrkelyft i många år och är på stadiga 100kg typ :p

Får köra med maskinen så kan polaren jobba runt fönster och hörn för hand. Har du nån rekommendation på kornstorlek på papper samt typ av rullspackel inför målning
J Junken00 skrev:
Hehe ja kan tänka mig att de kan väga en del, som tur så har jag tränat styrkelyft i många år och är på stadiga 100kg typ :p

Får köra med maskinen så kan polaren jobba runt fönster och hörn för hand. Har du nån rekommendation på kornstorlek på papper samt typ av rullspackel inför målning?
Det är inte så mycket vikten som vinklar och hur man håller. Ovant arbete.

Jag kör 80-papper första gångerna tills jag är nöjd med ytan, sen kör jag 120 efter sista spacklingen om jag ska måla väggen. Ska det upp tapet så kör jag 80 hela vägen. Rullspackel har jag aldrig testat, jag kör bara på gammalt hederligt sandspackel, först medel och sen fint om jag ska måla.
 
Exostor Exostor skrev:
Det är inte så mycket vikten som vinklar och hur man håller. Ovant arbete.

Jag kör 80-papper första gångerna tills jag är nöjd med ytan, sen kör jag 120 efter sista spacklingen om jag ska måla väggen. Ska det upp tapet så kör jag 80 hela vägen. Rullspackel har jag aldrig testat, jag kör bara på gammalt hederligt sandspackel, först medel och sen fint om jag ska måla.
Får höra på färghandeln, dom borde ju veta vad dom säljer :) tack för tipsen… 1 nov kan jag förhoppningsvist skrida till verket, inväntar att få tillträde till lägenheten
 
  • Gilla
Bpresson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.