Jag har rörlig el nu men tänker att det kommer en vinter också och det är ju inte alls säkert at det innebär kompensation från staten även denna vinter. Ettåriga från E.on ligger nu på ca 120 öre. Kan det vara aktuellt att binda elen på ett år? Jag tänker att dec-mars så blir ju elen några kronor per kwh. Å andra sidan lägre nu i höst och nästa senvår/sommar. Hur tänker ni?
 
Var i landet bor du, vad har du för uppvärmning och hur många kWh gör du av med varje år?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Var i landet bor du, vad har du för uppvärmning och hur många kWh gör du av med varje år?
E3 (Svärtinge utanför Norrköping), frånluftsvärmepump. Typ 14000.
 
Om du har ansträngd ekonomi kan du gardera med bindning, jag skulle inte binda i ditt fall annars.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om du har ansträngd ekonomi kan du gardera med bindning, jag skulle inte binda i ditt fall annars.
Ekonomin är under kontroll.
 
Jag tittar på att köra ett 6-månadersavtal Okt-mars... Verkar vara ungefär samma pris som 12 mån....

Och återgå till tibber från april
 
P PurreP skrev:
Jag tittar på att köra ett 6-månadersavtal Okt-mars... Verkar vara ungefär samma pris som 12 mån....

Och återgå till tibber från april
Vilket företag?
 
W wicpe skrev:
Vilket företag?
E-ON har för strax under 132 öre per kWh för sex månader, kampanjpris på Elskling. Har också funderat på om man ska nappa. Det ettåriga avtalet känns dock inte aktuellt för min del, även om man kommer under 120 öre per kWh.
 
G Germanpilsner skrev:
E-ON har för strax under 132 öre per kWh för sex månader, kampanjpris på Elskling. Har också funderat på om man ska nappa. Det ettåriga avtalet känns dock inte aktuellt för min del, även om man kommer under 120 öre per kWh.
Ok, ska kika på det.
 
  • Lummig trädgård, röd lada, två vita bilar, grusväg, höst, fotograferad från fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.