E Evalarsson36 skrev:
Läs igen. Frågan var hur blecket ska sitta. Och att jag misstänker att min snickare försöker lura mig. Har inte anlitat några snickare för att diskutera hur något ska sitta. Jag behöver inte skriva hela min livshistoria för att få svar på en fråga 😏
OK, så då är frågan om överbleck ett trådämne och där har du fått svar. Dina överbleck är inte korrekt monterade även om man kan se den typen av montering här och där.

Dina kommentarer om att snickaren eventuellt lurar dig är då föremål för en möjlig ny tråd som är helt skild från hur ett överbleck ska monteras?
 
  • Gilla
Evalarsson36 och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
OK, så då är frågan om överbleck ett trådämne och där har du fått svar. Dina överbleck är inte korrekt monterade även om man kan se den typen av montering här och där.

Dina kommentarer om att snickaren eventuellt lurar dig är då föremål för en möjlig ny tråd som är helt skild från hur ett överbleck ska monteras?
Precis 👏 äntligen någon som läser. Tack
 
E Evalarsson36 skrev:
Det är ett exempel Helge 😏 det är inte verklighet. Det är ju upp till var och en varför de vill göra en förändring. Man kanske byter kulör på huset och vill ha en annan färg på plåten tex. Jag har ingen plan på att byta några bleck. Inte just nu i alla fall
Detta är så förvirrande. Vad vill du ha hjälp med?
 
J J_K_H skrev:
Detta är så förvirrande. Vad vill du ha hjälp med?
Vad är förvirrande?
 
E Evalarsson36 skrev:
Vad är förvirrande?
Tror du borde läsa dina egna inlägg för dom svarar på den frågan.
 
  • Gilla
Box of rain och 1 till
  • Laddar…
Långt inlägg…

Bygger hus nu och har inte vind duk men gips, skruvade på 45/45 läkt för panelen men tog bort tillfälligt o fäste plåten mot gipsen och tejpade sedan mot gipsen ( faktiskt gjort samma i varmförrådet där jag har vind duk). Tanken är att ev vatten intrång i panelen medför att vatten rinner ut på blecket och inte in i fönster ramen. Enkelt att göra.
45/45 skruvas sedan tillbaka på lämplig höjd över bläcket så att panelen sitter rätt.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det jag inte förstår är att det verkar mycket svårare att montera bakom vindpappen och min erfarenhet av sånt här är att hantverkaren vill ta en genväg. Men detta verkar innebära mer och inte mindre jobb.

Det kanske fortfarande är någon information som saknas här.
Löpande räkning?
 
J J_K_H skrev:
Detta är så förvirrande. Vad vill du ha hjälp med?
Hon vill eliminera risken av att eventuellt få en känsla av att nån karl kanske vid nåt möjligt tillfälle tänker kalla henne "lilla gumman".
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Tror trådskaparen kände sig besegrad och lämnade forumet..🤷‍♂️
 
T trojlee skrev:
Tror trådskaparen kände sig besegrad och lämnade forumet..🤷‍♂️
Nope har bara inte fått aviseringar om att ni har fortsatt gissa er till vad jag skriver.
 
Box of rain Box of rain skrev:
Hon vill eliminera risken av att eventuellt få en känsla av att nån karl kanske vid nåt möjligt tillfälle tänker kalla henne "lilla gumman".
Läs bättre
 
T trojlee skrev:
Tror trådskaparen kände sig besegrad och lämnade forumet..🤷‍♂️
Dessutom är man tydligen troll om man svarar på vad ni skriver. Lite svår balansgång faktiskt
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
OK, så då är frågan om överbleck ett trådämne och där har du fått svar. Dina överbleck är inte korrekt monterade även om man kan se den typen av montering här och där.

Dina kommentarer om att snickaren eventuellt lurar dig är då föremål för en möjlig ny tråd som är helt skild från hur ett överbleck ska monteras?
Fantastiskt att någon är läskunnig. Tack 👏
 
Du fick svar redan i inlägg #2 och sedan upprepade gånger så du verkar inte kunna ta in och acceptera faktum.
 
T trojlee skrev:
Du fick svar redan i inlägg #2 och sedan upprepade gånger så du verkar inte kunna ta in och acceptera faktum.
Och ni verkar inte läskunniga heller. Jag har INTE anlitat en massa snickare för att sätta in fönster tex 😉 jag har svarat på en massa felaktigheter och inte särskilt många av er har sagt att ni vet att de sitter fel för att ni har utbildning inom området heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.