Min Robomow vill inte längre hjälpa mig i trädgården. Får felmeddelandet Batteri Avstängd (Battery Disconnected på engelska).
Detta meddelande finns inte i instruktionsboken eller på några forum på nätet, förrän nu. Är det någon som har tips om hur jag kan lösa detta?
Har köpt ett nytt batteri i hopp om att det skulle hjälpa men tyvärr inte. Elektronisk enhet med display, knappar för navigering, "Go" och laddningsindikator för batteri, inbäddad i rött/svart kapsling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J Jonas Andersson1803 skrev:
Min Robomow vill inte längre hjälpa mig i trädgården. Får felmeddelandet Batteri Avstängd (Battery Disconnected på engelska).
Detta meddelande finns inte i instruktionsboken eller på några forum på nätet, förrän nu. Är det någon som har tips om hur jag kan lösa detta?
Har köpt ett nytt batteri i hopp om att det skulle hjälpa men tyvärr inte.[bild]
Hej. Jag har fått samma meddelande på min. Har du fått någon klarhet i vad det är?
 
Finns kanske ett svar här i detta forum , ett stift i en kontakt verkar bli dålig.

https://www.roboter-forum.com/threa...hreads/battery-disconnected.15377/post-190479

"Hej, jag tror jag har hittat problemet. Batteriet var förmodligen urladdat för långt, trots att batteriet fortfarande visade 26V.

Anledning till detta: Ett stift på basstationens nätkontakt är trasigt. Som ett resultat laddade den inte längre batteriet alls. Kontakten byttes ut och nu laddas den igen."
 
M micked99 skrev:
Finns kanske ett svar här i detta forum , ett stift i en kontakt verkar bli dålig.

[länk]

"Hej, jag tror jag har hittat problemet. Batteriet var förmodligen urladdat för långt, trots att batteriet fortfarande visade 26V.

Anledning till detta: Ett stift på basstationens nätkontakt är trasigt. Som ett resultat laddade den inte längre batteriet alls. Kontakten byttes ut och nu laddas den igen."
Tack för info.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.