Ska sätta in luftvattenvärmepump och har svårt att få offerter från lokala företag. Har en kontakt som varit här och tittat och som känns bra, men eftersom det är den enda offert jag fått vill jag gärna kolla mer er om priset är i linje med vad man bör förvänta sig. Och eftersom jag antar att pris varierar över landet, så gäller detta i Skåne men utanför storstäderna.

Information om värmepump och installation, inkluderar garantidetaljer och tekniska specifikationer.
Pris före ROT 145.000:-
 
Känns som priserna gått upp lite till men priset är nog vad man får betala nu(?) Det är bara en liten luftvattenvärmepump den där modellen så hoppas den räcker till ditt hus.
 
  • Gilla
Mikael 81
  • Laddar…
Samma pris som jag fått från flera aktörer. Någon något billigare men med Bosch pump.
 
  • Gilla
Mikael 81
  • Laddar…
Installatörerna har 100% påslag på själva maskinen!!
Helt j.vla horribelt!!
 
Tar ett foto från denna sidan också 😊
 
  • Kopparledningar, ventiler och anslutningar vid en värmepanna i ett tekniskt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopparledningar, ventiler och röranslutningar i ett pannrum eller förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
BSOD
  • Laddar…
B Bob10 skrev:
Tar ett foto från denna sidan också 😊
Hmm? 🤔
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
L lat skrev:
Installatörerna har 100% påslag på själva maskinen!!
Helt j.vla horribelt!!
Vart får du 100% ifrån? I den offerten tror jag snarare 10-20% vilket är helt rimligt.
 
  • Gilla
Mwiden och 1 till
  • Laddar…
F
M Mikael 81 skrev:
Ska sätta in luftvattenvärmepump och har svårt att få offerter från lokala företag. Har en kontakt som varit här och tittat och som känns bra, men eftersom det är den enda offert jag fått vill jag gärna kolla mer er om priset är i linje med vad man bör förvänta sig. Och eftersom jag antar att pris varierar över landet, så gäller detta i Skåne men utanför storstäderna.

[bild]
Pris före ROT 145.000:-
Fick ecodan installerad i februari för 125 000kr efter rot, mindre ort i skåne. Priserna ligger däromkring för de billigare maskinerna. För CTC, Nibe med mer är det runt 150 000kr.
 
Redigerat:
Iceman255 Iceman255 skrev:
Vart får du 100% ifrån? I den offerten tror jag snarare 10-20% vilket är helt rimligt.
Jag var registrerad som installatör/återförsäljare för Daikin och fick deras prislista.
Tror inte det skiljer sig mot andra fabrikat.
 
F
L lat skrev:
Jag var registrerad som installatör/återförsäljare för Daikin och fick deras prislista.
Tror inte det skiljer sig mot andra fabrikat.
Var det nyligen? Priserna har gått upp mycket på senare tid.
 
B Bob10 skrev:
Tar ett foto från denna sidan också 😊
Oj blev fel tråd. Men går inte att ta bort inlägget. Konstigt
 
F Fideliox skrev:
Var det nyligen? Priserna har gått upp mycket på senare tid.
Senaste året
 
L lat skrev:
Jag var registrerad som installatör/återförsäljare för Daikin och fick deras prislista.
Tror inte det skiljer sig mot andra fabrikat.
Ja många installatörer kan ha 30-40% rabatt på listpris från tillverkare men har aldrig hört om en slutkund som fått betala listpris på en värmepump.

Standard är runt 10%påslag på installatörens nettopris.

Skulle installatören i ts fall lägga på 100% på värmepumpen skulle offerten varit på över 200 000
 
Priserna har gått upp på både installation och material, jag bytte min LVVP (CTC) i våras och betalade 150 000kr inkl ROT med allt arbete och trådlös innegivare.

Men man bör alltid ta in priser från flera även om det är svårt, antar att de flesta har fullt upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.