N
går det att få duschstrålen starkare?

bor i lägenhet.
 
N ninasky skrev:
går det att få duschstrålen starkare?

bor i lägenhet.
Nej, men du kan kolla om det är skit i filtrena innan blandaren alternativt om det sitter en vattenbesparingsplupp i slangen. Har du bra tryck någon annanstans i lgh?
 
Redigerat:
N
S0MMER S0MMER skrev:
Nej, men du kan kolla om det är skit i filtrena innan blandaren alternativt om det sitter en vattenbesparingsplupp i slangen. Har du bra tryck någon annanstans i lgh?
var sitter filtrerna?
var sitter vattenbesparingspluppen?
 
N ninasky skrev:
var sitter filtrerna?
var sitter vattenbesparingspluppen?
Först och främst, har du dåligt tryck i alla blandare?
 
N
S0MMER S0MMER skrev:
Först och främst, har du dåligt tryck i alla blandare?
nej där man tvättar händerna har starkt tryck.
 
N ninasky skrev:
var sitter filtrerna?
var sitter vattenbesparingspluppen?
Skruva av duschmunstycket så sitter det en färgad grej där inne (om det finns en). ta bort den så får du stark stråle. Gjorde det på min häromdagen.
 
N
alidie alidie skrev:
Skruva av duschmunstycket så sitter det en färgad grej där inne (om det finns en). ta bort den så får du stark stråle. Gjorde det på min häromdagen.
Finns inte.
Kanske vattenblandaren som begränsar?
 
N ninasky skrev:
Finns inte.
Kanske vattenblandaren som begränsar?
Om du skruvar bort slangen helt har du bra tryck ut ur blandaren på max? Finns det någon "barn"-spärr på vredet på blandaren som du behöver trycka in för att kunna skruva till max?
 
N
T TypRätt skrev:
Om du skruvar bort slangen helt har du bra tryck ut ur blandaren på max? Finns det någon "barn"-spärr på vredet på blandaren som du behöver trycka in för att kunna skruva till max?
Bra tryck ur blandaren.
Jag tror det är slangen som begränsar?
 
N ninasky skrev:
Bra tryck ur blandaren.
Jag tror det är slangen som begränsar?
Låter så ja, eller att det är skit/kalk i munstycket som begränsar hur mycket vatten som kommer ur. Då brukar det dock bli smala stickande strålar om hålen börjar kalka igen.
 
N
T TypRätt skrev:
Låter så ja, eller att det är skit/kalk i munstycket som begränsar hur mycket vatten som kommer ur. Då brukar det dock bli smala stickande strålar om hålen börjar kalka igen.
Munstycket är ren.
Kan du länka till en tjockare slang?
 
Om du har bra tryck utan slangen ansluten men dåligt tryck med bara slangen ansluten utan duschmunstycket då är slangen problemet.
Kostar från 50 kronor och finns överallt..
 
N
D Dilato skrev:
Om du har bra tryck utan slangen ansluten men dåligt tryck med bara slangen ansluten utan duschmunstycket då är slangen problemet.
Kostar från 50 kronor och finns överallt..
tittade på duschslangar på bauhaus. killen där berättade att samtliga slangar är likadana.
 
Munstycket spelar ju roll. Om det tillåter större flöde(typ fler hål samt större area ju sämre sprut).
 
Det stämmer inte att alla slangar är lika. Det finns eco slangar med innebygd flödesbegränsare. Är det bra tryck direkt från blandaren, men svagt om du endast skruvar bort duschmunstycket behöver du köpa en ny slang
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.