Jag har fått order av vår 5-åriga dotter att göra/köpa en säng med prinsesstema.Det ska inte vara någon himmelsäng utan en vanlig sängram men med en prinsesskrona eller liknande som utgör huvudgaveln.
Har hittat en ritning på en vanlig sängram man kan göra själv men skulle vilja kunna göra det lätt & billigt för mig.
Har sett en del färdiga sängar på nätet men de är på tok för dyra.
Madrassmåttet är 90*200cm.
Hoppas någon gjort en liknande säng och vill dela med sig av ritningarna/skisserna.

Tacksam för snabba svar.....det brådskar tydligen...
 
Tackar,tackar.Vågar knappt visa dottern...då får man väl snickra i helgen.
 
A
Antagligen! :) Dessa såg inte så komplicerade ut att göra själv men va rätt dyra om man skulle köpa dem färdiga, så det är bara att åka till färghandeln! Snacka om att hamna på pluspoäng sen! Lycka till! (glöm inte lägga upp bild på resultatet :) )
 
Här kommer en bild på den halvfärdiga sängen.
Kommer fler bilder imorgon då den ska vara färdig,hoppas jag.
Färgen är verkligen rosa och den heter "Barbie"!
 
  • Prinsessäng.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Åhhh så sött! Nån som är i 7e himlen hemma kan jag tänka! :)
 
Vilken gullig säng! Händiga pappor är inte helt dumt!
 
Jaha så här blev sängen till slut.Tyvärr gick det inte att få tag i guldfärg idag.Men snart kommer ringarna längst upp på kronan att bli guld.
Dottern blev överlycklig över sitt "nya" rum kastade sig i sängen.Då är alla timmar man spenderat i garaget glömda i ett nafs.
Tack för de positiva omdömen ni lagt!
P.S Lägg märke till tapeten bakom saänggaveln med kronor på (från Sandbergs).Mer prinsessa än så här blir det knappast...
 
  • Prinsessäng 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt princessiga barn-jag blir grymt avundsjuk. Var verkligen född i fel årtionde... Ville så gärna vara princessa men fick nöja mig med orange, brunt, rött och mörkgrönt både i möbler, rum och kläder .. manchester ...huvva....
 
Känns som 70-talet kommer över en igen när du skriver så.Jag är från samma tid....
 
A
Blev jätte fint! Förresten! Hur gjorde du sängen? Bytte gavel på en befintlig sängram?
 
Jag gjorde sängen på frihand.Endast en skiss som ritning.Tyvärr saknar jag rätt verktyg,så resultatet blir därefter.
Mina verktyg bestod av vinkelhake,tvingar,skruvdragare,cirkelsåg,sticksåg mm.
Skulle behövt en fräs,men känns onödigt att köpa en bara för detta ändamål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.