Jag har Verisure idag men tänkte säga upp det i samband med att vi ska flytta. Verisure erbjuder dock att köpa ny utrustning till nya bostaden till ett rabatterat pris i samband med flytt. Jag funderade därför på om det finns en poäng att nappa på deras flytterbjudande för att komma över utrustningen, även om jag inte har ambition att behålla abonnemanget (åtminstone inte på sikt)?

Erbjudandet är 990 kr för:
4 Vibrationsdetektor
2 Rökdetektorer
2 Videodetektor
1 Huvudenhet
1 Larmpanel med röst
1 Larmbricka
Larmskyltar och dekaler

(Det framgår inte från offerten om det är någon bindningstid på abonnemanget.)

Någon som har gjort detta, eller som har erfarenhet av att använda komponenter från Verisure utan abonnemang? Vilka komponenter kan tänkas fungera? Visst borde man få behålla komponenterna även efter uppsagt abonnemang (jag kan inte se något i villkoren om att de ska återlämnas)?
 
F fsml2 skrev:
Jag har Verisure idag men tänkte säga upp det i samband med att vi ska flytta. Verisure erbjuder dock att köpa ny utrustning till nya bostaden till ett rabatterat pris i samband med flytt. Jag funderade därför på om det finns en poäng att nappa på deras flytterbjudande för att komma över utrustningen, även om jag inte har ambition att behålla abonnemanget (åtminstone inte på sikt)?

Erbjudandet är 990 kr för:
4 Vibrationsdetektor
2 Rökdetektorer
2 Videodetektor
1 Huvudenhet
1 Larmpanel med röst
1 Larmbricka
Larmskyltar och dekaler

(Det framgår inte från offerten om det är någon bindningstid på abonnemanget.)

Någon som har gjort detta, eller som har erfarenhet av att använda komponenter från Verisure utan abonnemang? Vilka komponenter kan tänkas fungera? Visst borde man få behålla komponenterna även efter uppsagt abonnemang (jag kan inte se något i villkoren om att de ska återlämnas)?
Från kundtjänst:

"Larmet behåller du om det inte är inom 2 veckor då du har ångerrätt. Det är 3 mån uppsägningstid"

så minsta totalpriset skulle bli ca 2200 kr med 3 mån abonnemangsavgift.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.