Hej!

Jag skulle behöva få idéer/inspiration till att inreda ett arbets-/datarum. Rummet är ca 12 kvm och består just nu av en enda röra. Har inte riktigt orkat fixa till någonting eftersom jag inte vet hur jag vill ha det... I rummet finns tre garderober, IKEA Nexus i ek, golvet är ekparkett och väggarna är målade i en ljus blå-grå nyans. I rummet behöver vi ha ett skrivbord med plats för dator och helst med lådor för förvaring. Vi skulle behöva ha någon form av hyllsystem eller liknande, men helst med dörrar för att det inte ska se för "plåttrigt" ut. Gärna en skön sittplats också... =) Det jag funderar mest över är materialvalet. I huset har vi mycket inredning i ek, även golvet är som sagt ett parkettgolv i ek. Detta blandat med ljusa kulörer på väggarna (äggskal, ljusgrönt, ljusgrått), vitt högblankt kök med svart stenskiva och några häftiga fondtapeter från Midbec. Trappan är i ek och vitt med räcke i metall. I kök, grovkök och hall så har vi klinkers i svart och grått. Skulle vilja blanda upp våra ek-möbler med andra träslag/material, men vill inte att det ser för rörigt ut heller. Till sovrummet har jag t.ex. tänkt köpa sängbord som är svartbetsade.

Några förslag på hur jag kan fixa till det??

/Mikaela
 
Laddar upp en bild av rummet så som det ser ut idag, möblerna är bara tillfälliga tills vi köper annat. Tog också med en bild från vardagsrummet, för att ni bättre skall se vilken stil vi har i resten av huset.

/M
 
  • IMG_1426.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1414.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
IKEA är absolut ett alternativ. Men vad säger ni om material/träslag? Vad kan man blanda ek med utan att skapa ett "rörigt" intryck? Vitt och/eller svartbrunbetsat, går det bra??
 
A
Jag skulle inte blanda in flera träslag men absolut vitt eller svart. Båda är snygga mot ek. Det svarta ger ju ett lite tuffare intryck.
 
Jaa, det är svårt det här... Speciellt eftersom jag gillar både ek, svart och vitt... Kanske man kan blanda alla tre varianter, om man går "försiktigt" till väga? Jag är nöjd med de rummen som är klara hittills, men datarummet och övrevåningen ger mig verkligen huvudbry!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.