Hejsan jag har precis rivit badrummet och undrar om detta kan vara asbest.
 
  • Renoveringsprojekt: avskalad tapet, fuktskador synliga, toalett, rörledningar, behov av omsorg och renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, vägg med avskalad tapet, stege, ojämn yta, gammal färg, förberedelse för målning eller tapetsering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rumshörn med flagnande färg och tapet, dörrkarm, strömbrytare och ventilationsgaller. Behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett badrum under renovering med synliga rör, trasig vägg, verktyg och en toalettstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Se ut som pappersrester från baksidan på någon tapet sedan en betongvägg.
 
E etompau skrev:
Se ut som pappersrester från baksidan på någon tapet sedan en betongvägg.
Okej tack för snabbt svar men vad tror du om golvet kan det vara asbest där?
 
E Emil111 skrev:
Okej tack för snabbt svar men vad tror du om golvet kan det vara asbest där?
Nej det tror jag inte. Ser ut som vanlig betong.
 
E etompau skrev:
Nej det tror jag inte. Ser ut som vanlig betong.
Okej vad bra. För övrigt är fastigheten byggd 1939 men vet inte om eller när badrummet har renoverats,
 
E Emil111 skrev:
Okej vad bra. För övrigt är fastigheten byggd 1939 men vet inte om eller när badrummet har renoverats,
Asbest fanns i lim, viss kakelklister/fog. Nu är det borta så det spelar ju ingen roll om det fanns. Du har väl städat ordentligt och använt mask när du rev?
 
Det är väl i princip omöjligt att genom okulär besiktning avgöra om asbest finns/har funnits. Jag skickade prover på golv och vägg innan jag skulle börja riva för säkerhets skull och visst fanns där asbest i lim eller golvplattor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.