Det är en äldre cirkelsåg Bosch PKS 66. Klingakyddet har blivit snett och jag vill ta bort det (tänkte göra en bordssåg av den). Hur lossar jag grejerna i mitten för att få loss klingskyddet? Har markerat med rött. Finns inget spindellås vad jag kan hitta så det snurrar bara runt.
 
  • Bosch cirkelsåg på arbetsbänk, saknar sågblad, verktyg och skruvar synliga, röd cirkelmarkerad del av sågen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tolvan Tolvansson skrev:
Det är en äldre cirkelsåg Bosch PKS 66. Klingakyddet har blivit snett och jag vill ta bort det (tänkte göra en bordssåg av den). Hur lossar jag grejerna i mitten för att få loss klingskyddet? Har markerat med rött. Finns inget spindellås vad jag kan hitta så det snurrar bara runt.
Nr 5 skall vara spindellåsknapp.

Explosionsvy av en cirkelsåg med märkta komponenter för montering eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Tolvan Tolvansson skrev:
Det är en äldre cirkelsåg Bosch PKS 66. Klingakyddet har blivit snett och jag vill ta bort det (tänkte göra en bordssåg av den). Hur lossar jag grejerna i mitten för att få loss klingskyddet? Har markerat med rött. Finns inget spindellås vad jag kan hitta så det snurrar bara runt.
 
  • En cirkelsåg från Bosch på ett grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är som sagt en äldre modell. Svärfar använde den på Hedenhöstiden
 
kan hända lossa på philipskruvrna
 
  • Exploderad vy av elektriskt verktyg, numrerade delar, monteringsinstruktioner, teknisk ritning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah tack nu förstår jag! Var bara att bända loss 40 och 43. Tack!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.