Hej,
Jag är intresserad av att välja ett Barlinek golv till renovering. Ljust/vit pigmenterat 3-stav i ek. Vet någon var man kan se prover på detta märke i Stockholm? Enligt byggmax har dom inga utställningar, och det känns lite som at köpa grisen i säcken att bara kolla online...:(

Är det någon här som lagt ett liknande som t ex :https://www.byggmax.se/parkettgolv-ek-3-stav-cappuccino-14mm-barlinek-p650539

eller motsvarande och har egna bilder att vis?
 
Åsa Lund
Har du varit i butik och kollat? De brukar ha tre fyra ihopsatta bitar av respektive parkett ovanför travarna med golv i de butiker jag varit och tittat.
Jag förstår att de inte vill kalla det arrangemanget för utställning, men det ger rätt bra känsla för materialet ändå
 
  • Gilla
Johan Danderyd
  • Laddar…
Tack Åsa,
Ja det var det jag hoppades på, men inte fick intrycket att dom hade. Åker dit och kollar 😀
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
J Johan Danderyd skrev:
Tack Åsa,
Ja det var det jag hoppades på, men inte fick intrycket att dom hade. Åker dit och kollar 😀
Var du på byggmax och kollade? Har de provbitar i butiken som man kan se? 😊
 
Hej
Vi köpte nyligen barlinek från Byggmax till vardagsrum.
Det finns en butik på Tornby i Linköping som heter Byggmax studio, dom hade mycket stort sortimentet på visning i butiken.

Borde finnas fler sådana tänker jag
 
  • Gilla
SnickarCissi
  • Laddar…
S Skoog77 skrev:
Hej
Vi köpte nyligen barlinek från Byggmax till vardagsrum.
Det finns en butik på Tornby i Linköping som heter Byggmax studio, dom hade mycket stort sortimentet på visning i butiken.

Borde finnas fler sådana tänker jag
Tusen tack för svar! Är ni nöjda med golvet? La ni det själva, hur var det att lägga? Vilket golv valde ni? Om det var något av parkettgolven får du jättegärna lägga upp bild om du har möjlighet 🙏🏻
 
S Ceciliama skrev:
Tusen tack för svar! Är ni nöjda med golvet? La ni det själva, hur var det att lägga? Vilket golv valde ni? Om det var något av parkettgolven får du jättegärna lägga upp bild om du har möjlighet 🙏🏻
De Barlinek golv jag lagt kräver mer kraft för att gå ihop än tex Kährs. 3 stav ek har vi på övervåningen.
 
  • Gilla
SnickarCissi
  • Laddar…
S Ceciliama skrev:
Tusen tack för svar! Är ni nöjda med golvet? La ni det själva, hur var det att lägga? Vilket golv valde ni? Om det var något av parkettgolven får du jättegärna lägga upp bild om du har möjlighet 🙏🏻
Hej.
Än så länge är vi nöjda, blev klart i onsdags.
Det var hantverkare sa la det då dom även rätade upp undergolvet.
Affogato trestav ek var det.
Ska se om jag kan lägga upp bild efter jobbet
 
  • Älska
SnickarCissi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.