D
Jag har till slut fått fingrarna ur och anslutit min Nibe värmepump till deras system uplink.

Den är ansluten men visar inga värden alls i appen. Någon som vet varför?
 
  • Skärmbild av en app, troligtvis för temperaturkontroll, med illustration av hus och naturbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
NIBE Uplink var väl den gamla länken och appen? Den nya är myUplink. Kan det vara det som är problemet?
 
D
J Josth skrev:
NIBE Uplink var väl den gamla länken och appen? Den nya är myUplink. Kan det vara det som är problemet?
Där ser man, det finns en annan app alltså. Får kika på den också.
 
D
Det här var ju intressant.

Fick igång kopplingen nu med gamla appen, verkade bara ta en stund för den att skicka data.

Men med ny myuplink-appen kan jag inte koppla ihop min värmepump.

Edit!

Nu ser jag att det är gamla appen jag ska köra som har en F730. Inte myuplink som jag förstår det.
 
Ok, bra att det fungerar nu. För en tid sedan tyckte jag att jag såg att Uplink ska avvecklas framöver och att alla ska migreras till myUplink men än så länge kan jag inte se någon information om det alls på deras webbar så kör på med Uplink så länge det går.
 
  • Gilla
din granne
  • Laddar…
pdov
Nibe har under en tid skickat ut information till värmepumpsägare att det går att migrera från Nibe Uplink till myUplink.

För just F730 är det följande länk som gäller:
https://www.nibe.eu/sv-se/nibe-uplink-to-myuplink?HPModel=nibe-e11

För andra värmepumpar så kan man ändra de två sista siffrorna i länken. Är man osäker på om ens värmepump går att uppgradera så rekommenderar jag att men mejlar till help@myUplink.com
 
D
pdov pdov skrev:
Nibe har under en tid skickat ut information till värmepumpsägare att det går att migrera från Nibe Uplink till myUplink.

För just F730 är det följande länk som gäller:
[länk]

För andra värmepumpar så kan man ändra de två sista siffrorna i länken. Är man osäker på om ens värmepump går att uppgradera så rekommenderar jag att men mejlar till help@myUplink.com
Bra info för andra. 👍

Jag har dock löst min fråga redan och kör Nibe Uplink
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.