Jag har funderat lite på om det skulle vara möjligt att använda utrymmet på vinden till att bygga två rum med kontor och förvaring. Det är ca 2,40m takhöjd till nocken så det är ju lite begränsat med ståhöjd speciellt då jag gissar att det försvinner ~30cm om man nu skulle isolera/gipsa. Men om jag ändå bara ska ha skrivbord och dator mot snedtaket så tänkte jag att det kanske går ändå.

Men vad är dom praktiska grejjerna man måste tänka på. Håller takstolarna för detta, hur isolerar man samt säkerställer att ventillationen på vinden fortfarande fungerar? Är det någon som har några tankar och kunskaper om detta ?
 
  • Ett rörigt vindsrum med träbjälkar, en upplyst skylt med ett kors, lådor och diverse föremål på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vind med tidningar, kablar, trästegar, oanvänt utrymme, ganska oorganiserat och dammigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oorganiserat vindsrum med träbjälkar, lådor, kablar och diverse föremål spridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt vindutrymme med isolering, träbjälkar och ventilation. Oorganiserat och dammigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörigt vindsutrymme med träbjälkar, lådor och oordnad egendom på trägolv, med belysning från taklampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det kan vara bra att tänka på att den typen av vindar med fackverkstakstolar normalt inte är dimensionerade för någon last på vinden alls. Det kan behövas förstärkningar redan pga. det som redan finns där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.