Vi letar efter ett hörnbadkar UTAN bubbel. Ifö har ett (Caribia) i emaljerad plåt för ca 12000:- och Svedbergs har ett (C140) i akrylplast för 5400:- (antar att fronten kostar ett par tusen också).

Är det stor skillnad i kvalitet på plast och plåt? Ni som har hörnbadkar utan bubbel, vad har ni och hur upplever ni dem? Repor, rengöring mm.

/Anette
 
Nu äger jag inte något hörnbadkar men min erfarenhet är att inga av de plastmaterial som handfat och badkar görs i är i närheten så tåliga som ett riktigt emaljerat badkar. Om det sedan är värt 7kkr extra får du bedöma själv.
 
Vi köpte vårt hörnbadkar på Coop bygg, de har en del olika modeller och alla går att få utan bubbel. För ett tag sedan hade de dessutom 20% rabatt, vårt kar är 160x100 å vi gav 8000:- för det vill jag minnas och det är med front och frakt hem. Hur tåligt det är vet jag ej då badrummet inte är klart ännu.
 
Hemmakatten
Iofs inget hörnbadkar, men har erfarenhet från både plast och emaljerad plåt. Inget går upp mot emaljerad plåt!! Det är en helt annan tyngd (både upplevelsemässigt och praktiskt), ett i plast är instabild och känns svajigt och vattnet svalnar fortare. MEN, jag tror inte ens att man kan köpa ett hörnbadkar i emaljerad plåt. Finns det så är det säkert 4 ggr dyrare.
 
Jag har ett plastkar från Svedbergs (C170) utan bubbel. Kvalitetsintrycket är inte helt hundra. Passformen på frontbitarna var inte optimal och känslan är helt enkelt inte samma som ett "riktigt" badkar. Om det hade funnits en motsvarande modell i emaljerad plåt skulle jag mycket hellre ha tagit det.
Fast det är klart; 8000 spänn vet jag inte om det hade varit värt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.