Kan man justera Swedoor snap-in-gångjärn, se bilder.
Dörrarna är säkert 15-20 år gamla, kom med huset som jag köpte. Gick att stänga för ca. 1 år sedan, men inte längre möjligt.
 
  • Gångjärn på en träddörr, metall, skruvar synliga, vit dörrkarm, närbild, inomhusbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Karmhängsdel på dörrram med "glad" ansiktsliknande skruvformation. Brunt, texturerat, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingsskylt med texten "SWEDOOR" på en träytbehandlad dörrkant, inomhusmiljö, svagt bakgrundsljus, selektivt fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det inte att justera karmskruven så att det går att stänga eller vart tar det i?
 
Hailuke Hailuke skrev:
Går det inte att justera karmskruven så att det går att stänga eller vart tar det i?
Jag upplever att det snarare är glapp i den cylinderformade delen, se film.
Går det att åtgärda eller är det bara att köpa nytt?

Går det att få tag på nya sådana här gångjärn?
 
  • Gilla
BerraBl och 1 till
  • Laddar…
T Tapeten13 skrev:
Jag upplever att det snarare är glapp i den cylinderformade delen, se film.
Går det att åtgärda eller är det bara att köpa nytt?
[video]
Går det att få tag på nya sådana här gångjärn?
Svårt, kanske kan vara att själva hooken på snap-in en har blivit glapp?
Det finns nya att köpa men vet inte exakt måtten på de du har ifall dom överrensstämmer.
 
  • Gilla
Tapeten13
  • Laddar…
T
På våra "moderna" innerdörrar av samma märke har vi precis likadana gångjärn av lite nya modell och där finns ett skruvhål mitt i snap-in fästet där man skruvar i en till skruv som håller gångjärnet på plats när man väl monterat dörren. Se klippet här

Antingen kan du borra hål i din nuvarande dörrs gångjärn eller byta till nya, det ska finnas att beställa hos återförsäljare för Swedoor. Kan ju vara värt att testa att borra i en dörr och se om det gör skillnad.

Räcker inte det så är det nog justering av gångjärnet som gäller och kanske se om det är karmen som satt sig.
 
  • Gilla
Tapeten13
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.