Jag är också nyfiken på detta skåp. Är det någon som vet vem tillverkaren är? Jag var förbi IKEA och tog en (ganska dålig) bild på etiketten i skåpet.
 
  • Bild på ett klistermärke med teknisk information och elektriskt schema för en IKEA kyl-frys.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
YankeeDude
  • Laddar…
I
V vorchan skrev:
Jag är också nyfiken på detta skåp. Är det någon som vet vem tillverkaren är? Jag var förbi IKEA och tog en (ganska dålig) bild på etiketten i skåpet.
Mitt skåp kommer på Onsdag så då får vi se :)
 
A
V vorchan skrev:
Jag är också nyfiken på detta skåp. Är det någon som vet vem tillverkaren är? Jag var förbi IKEA och tog en (ganska dålig) bild på etiketten i skåpet.
det skrev jag innan i tråden men byggahus tyckte inte att det var viktig information och raderade det

men det är rätt det är en kinesisk midea

midea är stora men det hindrar inte att skåpen inte är så bra som vi förväntar oss av en kylmöbel idag

tveksamt om det finns service eller reservdelar här i europa till dessa
 
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det skrev jag innan i tråden men byggahus tyckte inte att det var viktig information och raderade det

men det är rätt det är en kinesisk midea

midea är stora men det hindrar inte att skåpen inte är så bra som vi förväntar oss av en kylmöbel idag

tveksamt om det finns service eller reservdelar här i europa till dessa
Jo nu postade jag ju länken till fixpart och jovisst finns det reservdelar från Midea.
Kan inte tänka mig att det inte finns service.

Angående Midea så har det då under en längre tid varit rykten om att de skulle köpa upp Electrolux men affären verkar ha gått i stå.
https://www.google.com/url?sa=t&rct...usg=AOvVaw1QeEpAC2Fl0VYnZc5iUaOM&opi=89978449

Sen är då Midea ett mycket stort kinesiskt bolag med 150000 anställda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Midea_Group
 
I
IKEA Vinterkall tillverkas mycket riktigt av Midea.

IKEA lämnar 5 års garanti på produkten och efter det är det Elcare (https://elcare.com/sv-SE) man ska vända sig till för att få den reparerad, allt enligt IKEA.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
A
I IronG skrev:
IKEA Vinterkall tillverkas mycket riktigt av Midea.

IKEA lämnar 5 års garanti på produkten och efter det är det Elcare ([länk]) man ska vända sig till för att få den reparerad, allt enligt IKEA.
vad är elcare? var finns dessa?
kollade länken
ett norskt bolag som gör garantiservice på dammsugare mobiltelefoner och tv
man skickar in produkten till dem så reparera de på nolltid
fast flera av deras länkade sidor fanns inte
hur eller hur så står det ingenstans om deras ofantliga kunskap och erfarenhet av kylar...
 
A
P paralun skrev:
Ser ut som att det är Midea om man kollar fixparts

[länk]

[länk]
vet inte vad jag skall tro om fixparts men klickar man på kompressor så får man upp en förångare med 3 månaders leveranstid, tror absolut att IKEAs kunder kan vara utan kyl i 3 månader på sommaren
kompressor hittade jag inte ens

kollade med ett stort europalager där finns kompressor på listan med 3 månaders leveranstid och 3.000.- +frakt
 
electroluxaren skrev:
vet inte vad jag skall tro om fixparts men klickar man på kompressor så får man upp en förångare med 3 månaders leveranstid, tror absolut att IKEAs kunder kan vara utan kyl i 3 månader på sommaren
kompressor hittade jag inte ens

kollade med ett stort europalager där finns kompressor på listan med 3 månaders leveranstid och 3.000.- +frakt
Jo nu roar jag mig med andra Kinaprylar och ska inte kolla själv därute om det finns någon kompressor.
 
A
P paralun skrev:
Jo nu roar jag mig med andra Kinaprylar och ska inte kolla själv därute om det finns någon kompressor.
man måste vara lite pervers om skall roa sig med kinaprylar därmed inte sagt att du är det.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
man måste vara lite pervers om skall roa sig med kinaprylar därmed inte sagt att du är det.
Jo tänk hur soltaksfolket roar sig med kinaprylarna... eller en Volvo (ägt av Geely)

På allvar så tycker jag det är befängt att vi nu helt plötsligt vaknar upp och ser allt som Kina levererar till oss.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
I
electroluxaren skrev:
det skrev jag innan i tråden men byggahus tyckte inte att det var viktig information och raderade det

men det är rätt det är en kinesisk midea

midea är stora men det hindrar inte att skåpen inte är så bra som vi förväntar oss av en kylmöbel idag

tveksamt om det finns service eller reservdelar här i europa till dessa
Du blev raderad pga att du inte kan hålla dig ifrån att blanda in politik i dina åsikter.
 
A
I IronG skrev:
Du blev raderad pga att du inte kan hålla dig ifrån att blanda in politik i dina åsikter.
HA ha du är bra löjlig du. den lilla maoisten
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
HA ha du är bra löjlig du. den lilla maoisten
Jo stäng både Biltema och Jula..... Made in China eller Made in PRC.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.