Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker man kan ställa sina retoriska frågor direkt till grannen! Vill man ha hjälp kan man först ställa dem till kommunens retorikvägledare. Frågeägareföreningen (om man går med där) bjuder på en timmes gratissvar på retoriska frågor och rhetoricline svarar alltid gratis!
Vem utom Tim har en granne som vet något❓
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
N Niq skrev:
Du köper väl direkt från bonden❓
[Bäst att ignorera det där försöket att sänka min miljö-cred.]
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Skjuter du mygg med kanonkulor också?
Det här kräver inköp av ett multiverktyg, förslagsvis en äkta Fein! Det är alltid en skön känsla att åka runt i sin 40+ år gamla diesel-Mercedes och ha en massa dyra verktyg i bakluckan. Inte som att någon snor bilen! Jag brukar köra på frityrolja (har tvingat äldsta ungen att söka jobb på McDonalds för att få fri tillgång på den skattefria dunken, sas) och det lägger fina rökridåer runt bilen. Som luktar pommes. Rekommenderas!
Burger kings frityrolja är mycket bättre. Räcker mycket längre och behöver inte silas lika noggrant
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
I grund och botten handlar tråden om mig och mitt goda föredöme!
Korkad eller pantad, whatever. Sätt dig själv på ignore om du inte vill läsa mer om ämnet.

PS vem är ditt goda föredöme?
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Nej alltså en sänksåg blir svår att fästa här. Här behövs en mjölkjigg! Allt annat kommer leda till undermålig precision i snittet.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Nej alltså en sänksåg blir svår att fästa här. Här behövs en mjölkjigg! Allt annat kommer leda till undermålig precision i snittet.
Motorsåg är alltid lösningen
 
N Niq skrev:
Ersättningen ska ju vara skillnaden i pris med den nya korken och den gamla
Ja, och där känner jag att det är bortom kompetensen på byggahus.se. Jag hade frågat experterna på www.kopamjolk.se, om det forumet fortfarande existerar.
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
@Claes Sörmland klarar sig som vanligt, med sin glasflaska (se undantag nederst), vi andra är rökta.

Det är alltså inte att betrakta som ett dolt fel då förpackningen följer reglerna uppställda i Förpackningsförordningen (2022:1274) om producentansvar för förpackningar) §7 och det är upp till var och en av oss att både fördjupa oss i egenskaperna i den produkt vi köper samt de lagar och regler som kring ger dem.

Utformningen av dryckesbehållare​


7 § En dryckesbehållare får endast tillhandahållas på den svenska marknaden av en producent om dryckesbehållaren är utformad så att korkar och lock som är gjorda av plast är fästa vid behållaren under hela användningen.

En dryckesbehållare ska anses uppfylla kravet om den överensstämmer med relevanta kriterier i den harmoniserade standarden SS-EN 17665:2022, utgåva 1. En dryckesbehållare ska också anses uppfylla kravet om producenten på något annat sätt visar att dryckesbehållaren är utformad så att korkar och lock som är gjorda av plast är fästa vid behållaren under hela användningen.

Kravet gäller inte dryckesbehållare
1. i glas eller metall, eller
2. som är avsedda för och används för livsmedel för speciella medicinska ändamål enligt definitionen i artikel 2 g i förordning nr 609/2013. Förordning (2022:1424)."
 
  • Gilla
  • Arg
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Så här ska en mjölkkartong se ut:
Vintage mjölkförpackning, med tecknade barn och blommor, 1 liter, retro design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Vem gillar egentligen retoriska frågor?
- Vet du vad jag hatar mest? Jo, retoriska frågor.
- Hatar du inte också folk som svarar på en fråga, med en annan fråga?
- Det gör väl alla?
 
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Ja, och där känner jag att det är bortom kompetensen på byggahus.se. Jag hade frågat experterna på www.kopamjolk.se, om det forumet fortfarande existerar.
Det finns inget som är bortom kompassen på byggahus
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Så här ska en mjölkkartong se ut:
[bild]
Den är garanterat inte gjord av miljövänlig kartong eller tryckt med miljövänliga färger.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
- Vet du vad jag hatar mest? Jo, retoriska frågor.
- Hatar du inte också folk som svarar på en fråga, med en annan fråga?
- Det gör väl alla?
Eller hur?
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Eller hur?
Nej?
 
  • Haha
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Varför
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.