Hej!
Ska ta bort sågspånsisolering, troligen från totalt 2 rum och senare övervåningen. Funkar det att använda sån där mobil spånsug, värt att köpa? Eller bättre att bara skyffla? Vet att man kan köpa in tjänster med nån sugbil, men känns lite overkill
 
skyffel, säckar och en grovdammsugare på slutet...
 
  • Gilla
Screew
  • Laddar…
S
Jag gjorde detta i sommras. som ovanstående skiver, använd skyffel och en grovdammsugare på slutet. J.ag körde med bigbag säckar som jag fyllde och åkte till tippen med. Det gick riktigt smidigt, fyllde 6 säckar åt gången 170l säckar.
 
C
M Magnus567 skrev:
Funkar det att använda sån där mobil spånsug, värt att köpa? Eller bättre att bara skyffla? Vet att man kan köpa in tjänster med nån sugbil, men känns lite overkill
Vad tänker du på när du skriver mobil spånsug. Menar du typ en spånsug för snickerimaskiner, eller talar vi om den typen av sugar ("debris loaders") som proffsen använder för ändamålet?
 
Snöskyffel och 240liters sopsäckar från Biltema. Snabbt fixat. Har tömt 40kvm på det viset.
 
C cpalm skrev:
Vad tänker du på när du skriver mobil spånsug. Menar du typ en spånsug för snickerimaskiner, eller talar vi om den typen av sugar ("debris loaders") som proffsen använder för ändamålet?
Ja precis finns ju lite olika varianter på såna man mer eller mindre kan rulla/bära
 
Ok, bra då satsar jag på skyffel påsar å grovdammsugaren på slutet👍🏼
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.